اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد

کاهش 10 درجه‎ای دما از عصر دوشنبه در گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: از بعدازظهر فردا «دوشنبه» با ورود سامانه سرد بارشی به استان، دمای هوا بین شش تا 10 درجه سانتی‎گراد کاهش خواهد یافت.

کاهش 10 درجه‎ای دما از عصر دوشنبه در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی عصر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: براساس گزارش هواشناسی استان و کشور پیامد این سامانه سرد و بارشی، افزایش ابر، بارش متناوب باران، رگبار و رعد و برق در استان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت علاوه بر وزش باد نسبتا شدید، دریایی مواج و طوفانی خواهیم داشت.

سمیعی یادآور شد: به سبب برودت هوا، بارش شدید برف و وقوع پدیده مه در ارتفاعات و نواحی کوهستانی، لغزندگی جاده‎ها و اختلال در تردد جاده‎ای این منطقه دور از انتظار نیست.

ارسال اخطاریه جوی برای اعضای شورای مدیریت بحران گلستان

وی با تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی و امدادی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی متذکر شد: طی این مدت با توجه به بارش شدید باران، احتمال آب‎گرفتگی برخی از معابر عمومی در استان دور از انتظار نیست.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان یادآور شد: اطلاعیه و اخطاریه به منظور آمادگی احتمالی برای تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران، فرمانداری‎ها و شهرداران استان از طریق نمابر و سیستم‎های اطلاع‎رسانی ارسال شده است.

سمیعی متذکر شد: در اخطاریه ارسالی، بر آمادگی تمامی دستگاه‌های عملیاتی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها برای آمادگی لازم و مواجهه با حوادث احتمالی تأکید شد.

وجود هماهنگی و تعامل مناسب بین دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی گلستان

وی تصریح کرد: هماهنگی و تعامل مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی استان جریان دارد و انتظار می‌رود با وجود این تعامل، مشکلی در این شرایط حادث نشود.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان  ادامه داد: این وضعیت جوی به تناوب تا شب سه‎شنبه این هفته ادامه خواهد یافت و سپس این سامانه به تدریج از استان خارج خواهد شد.

سمیعی اضافه کرد: انتظار می‎رود با خروج سامانه بارشی از اوایل روز چهارشنبه هوای استان به شرایط صاف تا قسمتی نیمه‌ابری بازگردد.

هوای گرگان هم‌اکنون نیمه ابری و دمای هوا نیز بین هشت تا 18 درجه سانتی‎گراد متغیر است.

استان گلستان با جمعیتی در حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هر ساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی از جمله زلزله، سیل و آتش‎سوزی جنگل‎ها است.

انتهای پیام/83002/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول