اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر کارگروه تخصصی آموزش و اطلاع‎رسانی مدیریت بحران گلستان:

شناخت ظرفیت‎های جدید رسانه‎ای در مدیریت بحران ضروری است

عضو و ناظر کارگروه تخصصی آموزش و اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان گفت: شناخت ظرفیت‎های جدید رسانه‎ای در مدیریت بحران ضر‌وری است.

شناخت ظرفیت‎های جدید رسانه‎ای در مدیریت بحران ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید علیرضا حسینی صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی آموزش و اطلاع‎رسانی مدیریت بحران این استان، اظهار داشت: قلمرو تعریف رسانه، تنها به رسانه‎های خبری و اطلاع‎رسانی محدود نمی‎شود، بلکه وسعت این مفهوم گسترده‎تر شده است.

وی با اشاره به ظهور و بروز رسانه‎های جدید و تأثیرگذار اطلاع‎رسانی در جامعه، اضافه کرد: سهولت دسترسی مردم به اینترنت و احساس نیاز جامعه به اطلاعات جدید، موجب شده تا رسانه‎های بسیاری در فضای مجازی ایجاد شوند.

شبکه‎های اجتماعی ظرفیتی مناسب برای آموزش مدیریت بحران

حسینی تصریح کرد: با وجود محدودیت‎هایی که در دسترسی به این شبکه‎ها وجود دارد، باید پذیرفت این شبکه‎های اجتماعی وجود دارند و باید برای استفاده از قدرت آن در جهت اطلاع‎رسانی و آموزش جامعه مخاطب برنامه‎‎ریزی کرد.

وی ادامه داد: شبکه‎های اجتماعی چه در جامعه حقیقی و چه در فضای مجازی می‎توانند در آموزش مدیریت بحران نقش‎ موثر و برجسته‎ای ایفا کنند.

عضو و ناظر کارگروه تخصصی آموزش و اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان، اضافه کرد: از این دست شبکه‎ها می‎توان به شبکه‎های اطلاع‎رسانی مردم نهاد و شبکه‎های رسانه‎ای در اینترنت اشاره کرد.

وی ادامه داد: قدرت شبکه‌های اجتماعی در اینترنت آنچنان قوی است که حتی بسیاری از دولت‎مردان ما نیز سعی کرده‎اند در حوزه اطلاع‎رسانی از آن بهره گیرند.

حسینی عنوان کرد: علاوه بر این رسانه‎ها و شبکه‎های اجتماعی، برخی تشکیلات و نهادهایی در جامعه وجود دارند که موازی با رسانه‎ها در این عرصه تاثیرگذار و نقش‎آفرین هستند.

تمرکز اصلی کارگروه آموزشی مدیریت بحران گلستان بر رسانه‎های رسمی باشد

وی یادآور شد: اگر چه در شرایط کنونی باید تمرکز کارگروه تخصصی بر رسانه‎های رسمی باشد، اما با شناسایی دیگر ظرفیت‎های رسانه‎ای استان می‎توان ضریب نفوذپذیری اطلاع‎رسانی و موضوعات فرهنگی و علمی مرتبط با موضوع مدیریت بحران را در جامعه دوچندان ساخت.

وی متذکر شد: رسانه‎ها مهم‎ترین ابزار برای ترویج آموزش و فرهنگ‎سازی در جامعه به شمار می‎روند که مهمترین، گسترده‎ترین و تاثیرگذارترین آن‎ها صدا و سیما، خبرگزاری‎های رسمی و مطبوعات هستند.

این کارشناس رسانه ادامه داد: برنامه‎ریزی آموزشی برای تقویت رسانه‎ها، ترویج فرهنگ عمومی مدیریت بلایای طبیعی و واکنش آگاهانه مردم نسبت به رخدادهای طبیعی با استفاده از ابزارهای نوین اطلاع‎رسانی از جمله موضوعاتی است که این کارگروه تخصصی می‌تواند برای آن برنامه‎ریزی کند.

انتهای پیام/83002/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول