اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از فرسودگی مدارس

فرسودگی مدارس تاکستان مسئولان را به چاره‌اندیشی واداشت

فرسودگی بیش از اندازه برخی مدارس تاکستان مسئولان آموزشی و پرورشی این شهرستان را به چاره‌اندیشی فوری سوق داده است.

فرسودگی مدارس تاکستان مسئولان را به چاره‌اندیشی واداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، فضای مناسب برای تحصیل همواره جزو دغدغه‌های جدی در مسیر تحصیل استاندارد دانش‌آموزان در مدارس است.

شهرستان تاکستان در حال حاضر از کمبود و در بسیاری از نواحی روستایی نبود مدارس صحیح و استاندارد آموزشی برای تحصیل و علم آموزشی دانش‌آموزان رنج می‌برد.

فرسودگی و کهنگی بیش از حد بسیاری از مدارس به علت قدمت بالای ساخت و بهره‌برداری به عنوان جدی‌ترین و حتی اصلی‌ترین معضل در مسیر توسعه فضای عمران آموزشی مدارس شهرستان تاکستان است و به همین منظور توسعه عمرانی فضای آموزی مدارس شهرستان تاکستان در دستور کار قرار گرفته است.

سیدابوالفضل فاضلی بافت فرسوده را جزو اصلی‌ترین مشکل مدارس سطح شهرستان تاکستان برشمرد و اظهار کرد: 50 درصد از فضاهای آموزشی و پرورشی این شهرستان در مجموع دارای بافت قدیمی است و نیاز به بازسازی دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تاکستان با بیان اینکه نبود و عدم شکل‌گیری مجمع خیران مدرسه‌ساز از سال‌های گذشته در تاکستان وجود داشته است، بیان کرد: فضای مورد نیاز آموزشی این شهرستان تاکنون برآورده نشده است.

وی با اشاره به احداث دو مدرسه شش کلاسه و 16 کلاسه در شهرستان تاکستان ابراز داشت: پیشرفت عمرانی مدارس یاد شده بین 20 تا 50 درصد بوده است که امیدوارم برای سال تحصیلی آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تاکستان نگاه ویژه به جایگاه و منزلت صحیح را جزو انتظارات فرهنگیان برشمرد و ادامه داد: ارتقای سطح کیفی نظام آموزشی در این شهرستان جزو اولویت‌ها بوده است.

فاضلی تعریف کیفیت آموزشی مدارس خاص و نمونه دولتی را جزو فعالیت‌های انجام شده ذکر کرد و افزود: راه‌اندازی مقطع ابتدایی مدرسه شاهد برای نخستین بار در شهرستان، نمونه دولتی دخترانه و پسرانه دوره اول «راهنمایی»، دبیرستان نمونه دولتی دخترانه و پسرانه، هنرستان نمونه دولتی کوثر «متوسطه دوم» جزو ارزشمندترین فعالیت‌های این اداره در شهرستان تاکستان بوده است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین مجوز راه‌اندازی مدرسه دوره اول متوسطه تیزهوشان تاکستان نیز برای سال آینده از اداره کل آموزش و پرورش قزوین اخذ شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تاکستان با ارائه گزارشی پیرامون اجرای مانور زلزله در مدارس ابراز داشت: در سال جاری مانور زلزله در هنرستان مصطفی طاهرخانی با حضور فرماندار، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، سرپرست شبکه بهداشت و با همکاری جمعیت هلال احمر این شهرستان برگزار شده است.

فاضلی آگاه‌سازی و آشنایی دانش‌‌آموزان در حوزه بحران را جزو اهداف برپایی مانور زلزله در شهرستان تاکستان برشمرد.

این مسئول عنوان کرد: همچنین در سال تحصیلی جاری بر اساس گزارش پنج دانش‌آموز روستایی تاکستانی که به علت مشکل مالی به ترک تحصیل اقدام کرده بودند از سوی افراد خیر تأمین مالی شده و به جرگه تحصیل در مدارس بازگردانده شدند.

انتهای پیام/77005/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول