اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش گچساران خبر داد

افزایش مدارس هیئت امنایی در گچساران

مدیر آموزش و پرورش گچساران از افزایش مدارس هیئت امنایی در این شهرستان با موافقت شورای آموزش و پرورش خبر داد.

افزایش مدارس هیئت امنایی در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، یدالله مرادی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: مدارس دولتی دارای شرایط، به درخواست شورای مدرسه و تأیید شورای آموزش و پرورش شهرستان، به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش گچساران تصریح کرد: بررسی و تصویب برنامه سالانه مدرسه، بررسی و تصویب بودجه اعتبارات سالانه به پیشنهاد مدیر مدرسه و تأمین منابع و اعتبارات مورد نیاز مدرسه و بررسی مسائل پرورشی مدرسه و پیش‌بینی راهبردها و راهکارهای فرهنگی و تربیتی لازم برای تحقق اهداف تربیتی در زمینه‌های مختلف و ارتقای آداب و مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان از جمله وظایف و اختیارات هیئت امنای مدارس است.

مرادی افزود: بررسی و تصویب پیشنهادها، طرح‌ها و برنامه‌های شورا‌ها و انجمن‌های مرتبط با مدرسه، بررسی و تصویب برنامه توسعه، تجهیز، تعمیر، نگهداری و تأمین اعتبارات مورد نیاز مدرسه و فراهم آوردن زمینه تعامل نهادهای فرهنگی و اجتماعی پیرامون مدرسه مؤثر در فرایند تربیتی دانش‌آموزان از دیگر وظایف هیئت امنای این مدارس است.

وی گفت: در گچساران تعداد مدارس هیئت امنایی رو به افزایش بوده و والدین دانش‌آموزان این مدارس نیز در این زمینه رضایت کامل دارند.

مرادی یادآور شد: موفقیت چشمگیر برخی مدارس هیئت امنایی گچساران به حدی بوده که در روزهای ثبت‌نام، طی سه روز این مدارس تکمیل ظرفیت می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش گچساران با اشاره به تأمین هزینه‌های مالی مدارس هیئت امنایی بیان کرد: وجوهی که از ارائه خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه اضافه بر برنامه‌های رسمی آموزش و پرورش دریافت می‌شود و همچنین هدایا و کمک‌های مردمی داوطلبانه که در خارج از فصل و هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان در چارچوب مقررات ابلاغی آموزش و پرورش دریافت می‌شود، از جمله منابع مالی مدارس هیئت امنایی است.

مرادی گفت: در جلسه اخیر شورای آموزش و پرورش گچساران با صدور مجوز برای تبدیل مدارس ابتدایی دخترانه قدس و رسالت و مدارس پسرانه نظامی و شهید حسینی به صورت مدارس هیئت امنایی موافقت شد.

انتهای پیام/82001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول