اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین:

900 نشست دینی در مدارس قزوین در حال برگزاری است

رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در حال حاضر 900 نشست دینی با موضوعات مختلف در مدارس و مقاطع مختلف این استان در حال برگزاری است.

900 نشست دینی در مدارس قزوین در حال برگزاری است

رضا فضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: مقرر شده بود که 420 نشست دینی در مدارس استان قزوین برگزار شود ولی با همکاری مسئولان ادارات تبلیغات اسلامی این استان و شهرستان‌های تابعه تعداد برگزاری نشست‌ها به 900 نشست رسیده و در حال حاضر 900 نشست دینی در مقاطع مختلف و مدارس دخترانه و پسرانه در حال اجرا است.

وی افزود: 80 استاد و مبلغ دینی در استان قزوین، برگزاری نشست‌های دینی در مدارس را بر عهده دارند که اسامی آنها در بانک اطلاعاتی اداره کل تبلیغات اسلامی این استان ثبت شده است.

رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: نشست‌های دینی متناسب با شرایط سنی دانش‌آموزان در حال برگزاری است.

فضلی خاطرنشان کرد: مبلغانی که از اساتید نشست‌های دینی هستند از دوره‌های آموزشی لازم بهره‌مند شده‌اند؛ این در حالی است که در نظر داریم برای اساتید نشست‌های دینی شهرستان آبیک نیز یک دوره کارگاه آموزشی در آینده برگزار کنیم.

وی نحله‌های فکری و انحرافی، عفاف و حجاب، پیشگیری از اعتیاد، مهدویت و مبانی انقلاب اسلامی را از موضوعات نشست‌های دینی برشمرد و تصریح کرد: شناساندن دین و سبک زندگی دینی و اسلامی، آسیب‌های اجتماعی و چالش‌های پیش روی نوجوانان، تقلید و احکام و آثار فردی و اجتماعی آن، امر به معروف و نهی از منکر و مهارت‌های زندگی از دیگر موضوعات نشست‌های دینی در مدارس استان قزوین است.

رئیس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: اگر موضوع خاصی در حوزه عقیده، فرهنگ و اندیشه مطرح شود در آن زمینه نشست دینی برگزار می‌شود و حتی این آمادگی وجود دارد که از استان‌های دیگر نیز استاد دعوت کنیم.

فضلی با بیان اینکه ذهن نوجوانان به دلیل اینکه از فطرت جوینده نشأت گرفته، مملو از سئوال است، اذعان داشت: بیشترین سئوالات و شبهات دانش‌آموزان در خصوص موضوعاتی مانند خداشناسی، نبوت، قیامت، انزوا، افسردگی و ارتباط  دختر و پسر است.

این مسئول اضافه کرد: گرچه معلمان در مدارس به سئوالات دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند ولی در برخی اوقات، دانش‌آموزان بیش فعال هستند و بیشتر کنجکاوی می‌کنند که وجود اساتید نشست دینی می‌توان به آنان کمک کرده و به سئوالات و شبهات آنان پاسخ دهند.

انتهای پیام/77006/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول