اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان عنوان کرد

مدارس و دانشگاه‌ها بستر مناسب آموزش مبانی زندگی مشترک

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مدارس و دانشگاه‌ها برای آموزش مبانی زندگی مشترک بستر بسیار مناسبی هستند.

مدارس و دانشگاه‌ها بستر مناسب آموزش مبانی زندگی مشترک

حجت‌الاسلام علی توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اهمیت موضوع خانواده اظهار داشت: پایه‌های زندگی خانواده امروز متزلزل شده است و باید با استفاده از ظرفیت مشاوره مبانی زندگی مشترک را به زوج‌ها آموزش داد.

وی با اشاره به بستر بسیار مناسب مدارس و دانشگاه‌ها برای آموزش مبانی زندگی مشترک بیان داشت: از امروز باید برای نسل‌های بعدی که در میان هجوم امواج رسانه‌ای غربی قرار گرفته‌اند برنامه گذاشت و با آموزش مهارت‌های زندگی آینده آنها را واکسینه کرد.

این مقام قضایی سیل زیاد پرونده‌های محاکم خانواده را یادآور شد و بیان داشت: تحکیم بنیان خانواده نیازمند برنامه جامع و احصاء دلایل تزلزل خانواده‌ها و برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای آینده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تأکید کرد: نجات نهاد مقدس خانواده نیازمند عزمی همگانی است تا در حد توان و امکانات خود وارد میدان شده و تلاش کنند.

توکلی خاطر نشان کرد: اگر دانشگاه آن قدر که به پرورش دانشجوی سیاسی اهمیت می‌داد به وضعیت خانواده اهتمام داشت، امروز حداقل شاهد از هم پاشیدگی خانواده‌ها در اقشار تحصیل کرده نبودیم.

وی بر الزام گذاردن یک دوره مشاوره قبل از عقد ازدواج توسط مقامات ذیصلاح تأکید کرد و ابراز داشت: گرچه حضور در یک دوره فشرده چند ساعته برای یک زوج کافی نیست، اما می‌توان به آنها ثابت کرد که در صورت هر گونه مشکل در زندگی زناشویی چگونه می‌توان با مشاوره به حل آن پرداخت.

انتهای پیام/2446/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول