اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف ساری:

مدارس فضای مناسبی برای ترویج فرهنگ وقف است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری گفت: مدارس فضای مناسبی برای ترویج فرهنگ وقف برای سال‌های آینده است.

مدارس فضای مناسبی برای ترویج فرهنگ وقف است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام مسعود قربانی امروز در حاشیه آیین نواخته شدن زنگ وقف در مدرسه شهید اکبری ساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با بیان اینکه وقف یکی از نیازهای روز جامعه محسوب می‌شود: افزود: باید در ترویج فرهنگ وقف تلاش‌های زیادی صورت بگیرد.

قربانی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ وقف از سال‌های گذشته آغاز شده است، اظهار داشت: مدارس فضای مناسبی برای ترویج فرهنگ وقف برای سال‌های آینده است.

وی با بیان اینکه وقف‌های جدید باید بر مبنای نیازمندی‌های روز جامعه صورت بگیرد، افزود: تجهیز مدارس و کمک به دانش‌آموزان کم‌بضاعت و بی‌بضاعت می‌تواند وقف‌های جدیدی برای افزایش سطح علمی جامعه و رفاه حال دانش‌آموزان باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری با اشاره به اهداف نواخته شدن زنگ وقف گفت: آشنایی نسل نوجوانان با فرهنگ حسنه وقف ، فرهنگ سازی، فراگیر شدن وقف در بین دانش‌آموزان از جمله اهداف این طرح است.

قربانی با بیان اینکه وقف می‌تواند نیازهای روز جامعه بشریت را برطرف کند، گفت: کمالات انسانی و جامعه سالم در گرو ترویج فرهنگ وقف در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید در ترویج فرهنگ وقف تلاش کنند، افزود: ترویج فرهنگ وقف و گسترش موقوفات سبب کاهش فقر و تهی‌دستی و افزایش بار علمی و آموزشی جامعه می‌شود.

قربانی تصریح کرد: وقف به عنوان سنت حسنه اثرات بسیار خوبی در جامعه بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/86003/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول