اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی:

کنگره امام صادق (ع) فرصتی برای همسوسازی مطالعات پیرامون ائمه است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی گفت: کنگره ملی امام صادق (ع) فرصت مناسبی برای همسو کردن مطالعات و تحقیقات پیرامون ائمه علیهم‌السلام است.

کنگره امام صادق (ع) فرصتی برای همسوسازی مطالعات پیرامون ائمه است

حجت‌الاسلام مقصود محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوی اظهار داشت: این کنگره 28 دی ماه امسال در محل مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد خوی با حضور 600 نفر از اندیشمندان، پژوهشگران، اساتید دانشگاه‌ها و ... برگزار می‌شود، به طوری که تا این لحظه 290 مورد مقاله به دبیرخانه ارسال شده است.

محمودی محوری‌ترین موضوع کنگره را علم و دانش امام صادق (ع) عنوان کرد و افزود: جایگاه اندیشه علمی امام صادق (ع) در ساختار علمی و فکری ائمه اطهار، جایگاه و مرجعیت علمی ایشان و بنیان مبانی جنبش علمی عصر اول عباسی، امام صادق (ع) و مکاتب و نحله‌ها و اندیشه‌های غیراسلامی مهم‌ترین محورهای این کنگره قلمداد می‌شود.

وی نمود علم و اندیشه امام صادق (ع) در فرهنگ و تمدن اسلامی، زمان‌شناسی و نوآوری این امام بزرگوار در ترویج معارف دینی و فقه و تفسیر قرآن، نقش حوزه‌های علمیه در احیای مکتب امام ششم (ع)، نقش حوزه‌های علمیه در احیای مکتب امام صادق (ع)، امام صادق (ع) و تربیت شاگردان برجسته علمی از حوزه‌های مختلف و مقایسه دانشگاه امام صادق (ع) با دانشگاه‌های امروز را از محورهای دیگر این کنگره ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه کنگره از نظر علمی در سطح بالایی برپا می‌شود، از همکاری صمیمانه شورای اسلامی، شهرداری، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه آزاد اسلامی، فرمانداری ویژه خوی، دفتر امام جمعه شهرستان، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه الزهرا، حوزه‌های علمیه نمازی و امام خمینی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه و نیروی انتظامی این شهرستان قدردانی کرد.

انتهای پیام/61002/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول