اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مرودشت:

انقلاب اسلامی ما آرزوی ائمه (ع) بوده است

امام جمعه مرودشت گفت: انقلاب اسلامی ما آرزوی ائمه (ع) بوده که پایه‌های استکبار را به لرزه درآورده است.

انقلاب اسلامی ما آرزوی ائمه (ع) بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، حجت‌الاسلام ابوالقاسم غفوری میبدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم اربعین حسینی به انفجارهای این روز در عراق اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان و به‌ویژه وهابیون آدمکش با حربه‌های خود و انفجارهای تروریستی به دنبال خاموش کردن عاشورا و نام حسین‌(ع) هستند.

امام جمعه مرودشت افزود: کاری که دشمنان در پیش گرفته‌اند، جز نابودی آنان حاصلی ندارد و جمعیت 20 میلیونی عزاداران اربعین گواهی بر شعله‌ورتر شدن آتش عشق ارادتمندان حسینی است.

وی همچنین خطاب به وهابیون و مزدوران القاعده گفت: باید بدانید شما هرگز نمی‌توانید با کشتن عاشقان حسینی، یاد ائمه اطهار را از دل‌ها خارج کنید چراکه چراغی خاموش نشدنی در دل‌های حسینیان بوده و خواهد بود.

امام جمعه مرودشت در ادامه با اشاره به معارفه شهردار جدید مرودشت و قدردانی از زحمات شهردار پیشین این شهر، از شهردار و شورای اسلامی مرودشت خواست تا با همدلی، افق‌های روشنی را برای این شهر ترسیم کنند.

وی با بیان اینکه این شهر سالانه پذیرای بیش از 2.5 میلیون گردشگر داخلی و خارجی و اینکه به دلیل وجود برخی آثار جهانی بین کشورهای دنیا مطرح است، خاطرنشان کرد: باید این شهر با ویژگی‌های بارز معماری اسلامی و برنامه‌های دینی در جهان مطرح شود و شهرداری در راستای تغییر سیمای مرودشت برنامه‌ریزی کند.

امام جمعه مرودشت همچنین بر پیگیری برخی امور به صورت ویژه و فوق‌العاده در این شهر به منظور رفع مشکلات مردم تاکید کرد.

امام جمعه مرودشت با گرامی‌داشت سالروز 9دی، و یادآوری وقایع عاشورای سال 88 گفت: برخی درصدد بودند با کمک دشمنان و رسانه‌های آنان و همچنین اهانت به امام حسین(ع)، کشور را به سمت کودتای مخملی ببرند و مردم را از صحنه انقلاب خارج کنند.

وی تصریح کرد: آنان فکر می‌کردند مردم به دین و انقلاب خود بی‌تفاوت شده‌اند، اما خروش مردمی و بصیرت آنان در جای جای کشور در روز 9 دی تاریخی پرافتخار را برای کشورمان در برابر خیال‌های باطل آنان رقم زد.

امام جمعه مرودشت اضافه کرد: در این اتفاقات، افرادی که ادعای انقلابی بودن می‌کردند و بهانه به دست دشمنان دادند، مسیر خود را از ضد انقلاب جدا نکردند.

خطیب جمعه مرودشت همچنین با اشاره به تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب در این اتفاقات خاطرنشان کرد: ایشان به عنوان ناخدای کشتی انقلاب همواره مدافع نظام و انقلاب بوده‌اند و این انقلابی است که آرزوی ائمه (ع) بوده که پایه‌های استکبار را به لرزه درآورده است.

غفوری گفت: این انقلاب به ما عزت و سربلندی داده است که باید آن را در برابر ناآگاهان و نااهلان حفظ و پرچم آن را به دست صاحب اصلی خود برسانیم.

موضوع وقف از دیگر مواردی بود که امام جمعه مرودشت به آن پرداخت و خاطرنشان کرد: وقف میراث دین‌مدار گذشتگان است و باید موقوفاتی را که گذشتگان به ارث گذاشته‌اند حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه وقف در دیگر ادیان نیز وجود دارد تصریح کرد: کسانی که موقوفه‌ای را در اختیار دارند حق تصرف و ادا نکردن دین را ندارند و اگر چنین شود به کار حرام دست زده‌اند.

خطیب جمعه مرودشت همچنین بر ضرورت فرهنگ‌سازی وقف تاکید کرد و یکی از ضرورت‌های مصارف وقف را احداث خانه‌های عالم در کنار مساجد در راستای امور فرهنگی و دینی برشمرد.

وی همچنین با اشاره به پیش رو بودن ایام پایانی ماه صفر و فرا رسیدن رحلت پیامبر اکرم(ص)، بر ضرورت برنامه‌ریزی عزاداری در مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/2448/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول