اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خارگ:

دشمن درصدد از بین بردن توسل شیعیان به ائمه اطهار (ع) است

امام جمعه خارگ گفت: دشمن قصد دارد با ترویج شبهات، توسل شیعیان به ائمه را از بین ببرد.

دشمن درصدد از بین بردن توسل شیعیان به ائمه اطهار (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام علی کمالی پنجشنبه‌شب در جمع مردم خارگ با تسلیت شهادت امام رضا (ع) اظهار داشت: امام رضا(ع) در راه نیشابور برای عده زیادی که در مقابل او جمع شده بودند و درخواست روایتی از ایشان کردند، روایتی را نقل کرد و افراد زیادی کاغذ و دوات آوردند و آن را نوشتند.

وی تصریح کرد: امام در این روایت فرمودند که کلمه لااله الا الله حصار امن ماست و هر کس داخل آن شود از گزند در امان است، اما به شرطه‌ها و شروطه‌ها و شرطش این است که با امام باشند و بدون پیروی از امام این ایمان فایده‌ای ندارد و لذا پیامبر اکرم (ص) در حدیث ثقلین می‌فرمایند که من دو چیز گرانبها، یعنی کتاب خدا و عترتم را در میان شما قرار داده‌ام و ما اگر به این دو تمسک جوییم قطعاً موفق خواهیم بود.

امام جمعه خارگ با اشاره به شبهات مطرح شده در جامعه توسط وهابیت افزود: آن‌ها می‌گویند وقتی خداوند از رگ گردن به انسان نزدیک‌تر است، دیگر چه نیازی است که حاجت خود را پیش امام رضا (ع) و دیگر ائمه ببریم و متاسفانه عده‌ای از مردم ما نیز این مسئله را بدون پیگیری باور کرده‌اند و آن را نقل می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به روایت پیامبر اکرم (ص) و امام رضا (ع) باید به آنان تمسک جوییم و حاجت خود را از امامانی چون امام رضا (ع) طلب کنیم تا به واسطه آن، خداوند از گناهان ما درگذرد.

کمالی عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید مرا یاری کنید تا شما را یاری کنم و البته خداوند نیازی به یاری ما ندارد و منظور خداوند این است که دین من و قرآن را یاری کنید و این خود واسطه ایست برای یاری رساندن به ما و خداوند رسولی از میان خود ما برگزیده است و هدایت خود را با واسطه برای ما فرستاده است و لذا نیاز است تا واسطه‌ای بین ما و خداوند باشد وگرنه خداوند قدرتش را داشت بدون واسطه همه ما را هدایت کند.

وی اضافه کرد: ما باید از امامان خود پیروی کنیم و اعتقادمان به آنان کم نشود. چراکه دشمن پی به نقطه قوت ما برده و برای ضعیف کردن آن نقشه کشیده و امروز می‌بینید که دشمن در 150 سال اخیر، برای تغییر در تفکرات اسلام، وهابیت و سلفی را بین اهل سنت و بهاییت را در بین تشیع ایجاد کرد تا با فتواهای جدید و ضد اسلام، با این تفکرات مبارزه کند.

امام جمعه خارگ اشاره کرد: آن‌ها فتواهایی دادند مثلاً اینکه رفتن به زیارت حرام است، پخش کردن نذری حرام است و یا هرکس هفت شیعه را بکشد مستقیماً وارد بهشت می‌شود و امروز می‌بینید که دشمن موفق شده و از هر دو سر سود می‌برد یکی اینکه بدون دخالت و هیچگونه هزینه جانی و مالی با مسلمانان می‌جنگد و به دست خود آنان، آنها را می‌کشد و یکی هم اینکه با پخش کردن این فیلم‌ها در فضای مجازی، تفکر مردم را نسبت به اسلام تغییر داده و آن را دینی منفور جلوه داده است.

این مسئول با اشاره به برنامه یهود برای مقابله با اسلام متذکر شد: یهود 95 درصد شبکه‌های ماهواره‌ای را در اختیار گرفته و هزینه هنگفتی را برای آن پرداخت می‌کند، اما ما با هزینه خود و وقت خود به تماشای آنها و اجرای برنامه دشمن کمک می‌کنیم و نتیجه‌اش در جامعه امروز این می‌شود که روابط در خانواده‌ها سرد می‌شود و بی‌غیرتی و بی‌دینی افزایش می‌یابد.

کمالی در پایان اذعان داشت: لذا باید توجه داشت که امامان واسطه خیرند و باید مسلمانی خود را، قرآن خود را امامان خود را و شیعه بودنمان را قدر بدانیم و با ائمه توسل جوییم تا آنان از طریق خداوند مشکلات ما را برطرف کنند.

انتهای پیام/66006/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول