اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تفرش:

تعزیه با هدف رفع مظلومیت از ائمه معصومین (ع) برگزار می‌شود‌

امام جمعه شهرستان تفرش با اشاره به اینکه نقش تربیتی تعزیه در جامعه اسلامی از بیشترین اهمیت برخوردار است، گفت: رواج تعزیه و اجرای آن در ایران و شهرستان تفرش با هدف رفع مظلومیت از ائمه معصومین برگزار می‌شود.

تعزیه با هدف رفع مظلومیت از ائمه معصومین (ع) برگزار می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام سید محمد مومنی بعد از ظهر امروز در آئین تجلیل از خادمان، پیشکسوتان،‌ پژوهشگران و فرهیختگان مانوس با تعزیه که در شهرستان تفرش برگزار شد، اظهار داشت: رسالت حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا رفع مظلومیت از امام حسین(ع) و اصحاب ایشان بوده و این وظیفه خطیر، امروز بر گردن شبیه خوانان است.

وی تصریح کرد: مهمترین وظیفه شبیه خوانان و ذاکرین اهل بیت (ع)‌ رفع مظلومیت و بیان واقعیت‌های کربلا در روز عاشورا‌ست.

امام جمعه شهرستان تفرش با بیان عوامل مظلومیت اهل بیت(ع) افزود: اهل بیت(ع) همواره در صدد رساندن مردم به هدف والای انسانی در جایگاه خلیفه‌الله بودند و بسیاری از مردم در آن زمان توانایی همراهی اهل بیت پیامبر(ص) را کسب نکردند.

مومنی دیگر عامل برای رفع مظلومیت از امام حسین(ع) و اصحاب ایشان را استفاده نکردن از ابزار نادرست در رسیدن به هدف دانست و اضافه کرد: دشمنان همواره با آلات و ابزار نامقدس به اهداف پلید خود دست می یابند، در حالی که هیچگاه هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.

وی ادامه داد: ایجاد شبهه توسط دشمنان و تبدیل شدن آن به فتنه از اهداف پلید دشمنان اسلام است و دشمنان با این اهداف در صدد تنزل جایگاه ائمه معصومین(ع) هستند.

امام جمعه شهرستان تفرش تاکید کرد: مردم باید با بصیرت و روشنگری با این اتفاقات روبرو شوند و شبهه‌ها و خرافات را از اعتقادات خود دور کنند همانطور که در 9 دی سال 88 با بصیرت خود بار دیگر موجب سرافرازی نظام اسلامی و مقام معظم رهبری شدند.

مومنی گفت: بصیرت دینی مردم در روز 9 دی فراموش نشدنی است و ملت با حضور گسترده در صحنه به همه جهانیان اعلام کردند که هر کجا نظام و ارزش‌ها با خطر مواجه شود در راه انقلاب و اسلام جانفشانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم ایران در سال 88 وفاداری خود به نظام و رهبر معظم انقلاب را اثبات کردند، اظهار داشت: پیام مردم ایران به فتنه گران در 9 دی ماه برائت از استکبار جهانی و مزدوران فتنه‌گر آنان بود و زنده نگاه داشتن اعتقاد راسخ به انقلاب مهمترین هدف مردم ایران است.

امام جمعه شهرستان تفرش با اشاره به گذشت چهارمین سال از حماسه 9 دی بیان کرد: این حماسه یک جنبش مردمی، خودجوش و ولایت مدار است که توسط مردم ایران ایجاد و در تاریخ ماندگار شد.

مومنی بیان کرد: رمز رسیدن افراد به بصیرت نزول رحمت خداوند و قابلیت خود انسان‌ها است که با در خواست آنان از خداوند حاصل می‌شود.

انتهای پیام/87002/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول