اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان کشوری

هفتمین سوگواره عاشورایی در قزوین آغاز به‌ کار کرد

هفتمین سوگواره عاشورایی با عنوان «حماسه در کربلا، حماسه حسینی» با حضور مسئولان کشوری در قزوین آغاز به ‌کار کرد.

هفتمین سوگواره عاشورایی در قزوین آغاز به‌ کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ظهر امروز در این مراسم که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد، آیت‌الله هادی باریک‌بین امام جمعه قزوین، مرتضی روزبه استاندار، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدرضا سنگری نویسنده و عاشورا‌پژوه برجسته و مهمانان خارجی شیعه از کشورهای لبنان، افغانستان، عراق و جمعی از مسئولان استان قزوین حضور داشتند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این سوگواره احیای شعائر دینی، مذهبی، عاشورایی و مستند کردن هنرها در قالب مضامین عاشورایی است.

طیب ملکی‌پور افزود: تشویق و ایجاد انگیزه برای هنرمندان، نویسندگان، نخبگان هنری و جذب آنها به سمت عاشورا و کار کردن برای این واقعه مهم از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در بخش هنری حدود یک‌هزار و 166 سی‌دی عکس با موضوع عاشورا از سراسر کشور ارسال شده که از این تعداد 81 اثر مربوط به مربیان و 135 مورد مربوط به اعضای کانون است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اظهار کرد: این آثار از 17 استان به دبیرخانه هفتمین سوگواره عاشورایی رسیده است که از این تعداد شش نفر برگزیده شدند.

ملکی‌پور خاطرنشان کرد: در بخش ادبی نیز 554 اثر شعر و متن ادبی به دبیرخانه ارسال شده است که 285 اثر مربوط به مربیان و 269 اثر نیز مربوط به اعضای کانون‌هاست.

این مسئول تصریح کرد: این آثار از 22 استان کشور ارسال شده و در این بخش نیز 12 اثر به عنوان آثار منتخب بخش ادبی سوگواره عاشورایی انتخاب شده است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین ادامه داد: 31 نفر نیز در بخش فرهنگی سوگواره عاشورایی که مربوط به قصه‌گویی است، شرکت کردند که از این تعداد 22 نفر مربی و 9 نفر نیز عضو کانون پرورش فکری از 15 استان بودند.

به گفته ملکی‌پور، در مجموع یک‌هزار و 651 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که این آثار مربوط به یک‌هزار و 801 نفر از سراسر کشور است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های عاشورا‌شناسی، اجرای سرود، نمایش ساعی، تئاتر، مداحی، پرده‌خوانی، قصه‌گویی، دکلمه، انیمیشن، شعر، متن ادبی، عکاسی، کارگاه هنری و نمایشگاه هنرهای محتوایی از جمله برنامه‌های جانبی پیش‌بینی شده این سوگواره است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین یادآور شد: در مراسم اختتامیه این سوگواره که در حسینیه آقا سیدجمال برگزار می‌شود نیز فیلم خاصی در مورد شیعیان لبنان پخش خواهد شد.

انتهای پیام/77010/ز40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول