اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان بوشهر خبر داد

برگزاری اختتامیه دومین سوگواره عاشورایی حوزه هنری بوشهر

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان بوشهر از برگزاری اختتامیه دومین سوگواره عاشورایی حوزه هنری بوشهر خبر داد.

برگزاری اختتامیه دومین سوگواره عاشورایی حوزه هنری بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حمید زارعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مراسم اختتامیه سوگواره استانی شعر عاشورا گفت: اختتامیه دومین سوگواره استانی شعر عاشورا امشب با حضور شاعران و اهالی شعر و ادب در خیمه‌گاه ابوالفضل (ع) در بوشهر برگزار می‌شود.

زارعی افزود: دومین سوگواره استانی شعر عاشورا با استقبال شاعران مطرح و جوان استان روبرو شده و در مقایسه با سال گذشته رشد کیفی و کمی بهتری داشته است. مراسم اختتامیه عصر امروز در خیمه‌گاه ابوالفضل (ع) برگزار و از 13 شاعری که موفق به کسب مقام شده‌اند تجلیل به عمل می‌آید.

رئیس حوزه هنری بوشهر نیز از انتشار آلبوم موسیقی مذهبی «عطش» خبر داد و گفت: این اثر کاری از اکبر ابراهیمی است که در واحد موسیقی حوزه هنری استان بوشهر تهیه شده است.

سیدحسین سیدزاده افزود: این آلبوم در هفت قطعه توسط اکبر ابراهیمی تنظیم شده است این آلبوم با اجرا مصطفی گراشی، حسین کشتکار بوشهری، اکبر ابراهیمی، حیدر احمدی، ابراهیم ملاح‌زاده و مداح عربی این آلبوم توفیق غانمی و جمال آل‌بوحنیف تنظیم شده است.صدابرداری این اثر بابک شهرکی و میکس مسترینگ اکبر ابراهیمی به عهده دارند.

سیدزاده با اشاره به برگزاری نخستین نشست عاشورایی حوزه هنری بوشهر‏، گفت: حوزه هنری استان بوشهر نخستین نشست عاشورایی خود را برگزار می‌کند، در این برنامه مراسمات و آیین‌های عاشورایی و همچنین عزاداری سنتی بوشهری بصورت زنده اجرا می‌شود.در این نشست ضمن اجرای مراسم زنده، قرار است از خانواده‌های مداحان پیشکسوت زنده یاد عبدالحسین خرمایی و زنده‌ یاد رضا صفایی نیز تجلیل و قدردانی به‌عمل آید.‏

سیدزاده اضافه کرد: این مراسم یکشنبه 8 دیماه ساعت 18 در سالن شهید آوینی سازمان تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول