اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اوقاف کوهبنان خبر داد

برگزاری سوگواره تعزیه‌خوانی در کوهبنان

مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان گفت: نخستین سوگواره تعزیه‌خوانی شمال استان کرمان 8 دی ماه جاری در کوهبنان برگزار می‌شود‌.

برگزاری سوگواره تعزیه‌خوانی در کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، رضا مطیع‌دولت بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد نماز جمعه شهرستان کوهبنان اظهار داشت: دهه آخر ماه صفر همزمان با 9 تا 15 دی ماه به عنوان هفته وقف نامگذاری شده که در این هفته شاهد برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی‌، مذهبی و قرآنی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از صدقات جاریه‌ای که پس از مرگ انسان پرونده با آن همچنان مفتوح می‌ماند و برای انسان ثواب و خیر در بر دارد، وقف است‌.

مطیع‌دولت گفت‌: انسان‌های بصیر و آگاهی تا سال‌های زیاد به برکت اقدام پسندیده آنان مجالس فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود که زمینه هدایت و رستگاری را فراهم می‌کنند و در کنار این مجالس ثواب فراوانی هم عاید صاحب وقف می‌شود. 

وی ابراز داشت: کوهبنان در زمینه وقف جزو شهرهایی است که پیشرو بوده، اما قبل از اینکه وقفی صورت پذیرد افراد با مطالعه و مشورت احتیاجات زمان را در نظر بگیرند تا وقفیات آنان در همین راستا صورت پذیرد و کاربرد و استفاده بیشتری در بر داشته باشد‌.

مدیر اوقاف کوهبنان اظهار داشت: یکسری از موقوفات متعلق به روضه‌خوانی هستند که همه ساله طبق نیت واقف مجالس روضه‌خوانی در اماکن متبرکه‌، مساجد و تکایا برگزار می‌شود و سعی شده کوچکترین دخل و تصرفی در نیت واقع برده نشود.

وی گفت‌: با توجه به اینکه گذشته در کوهبنان ‌تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی از رونق خاصی برخوردار بوده، یکسری از موقوفات نیز به این امر اختصاص داده شده، لذا به همین منظور با حمایت از کسانی که در زمینه تعزیه استعدادی داشته‌اند موفق به راه‌اندازی گروه تعزیه شهرستان شده‌ایم.

مطیع‌دولت خاطر نشان کرد: درصدد هستیم تا نخستین سوگواری تعزیه‌خوانی شمال استان با حضور شهرهای زنگی‌آباد‌، پابدانا‌، زرند‌، راور‌، دانشگاه کوهبنان و گروه تعزیه ویژه شهرستان در هشتم دی ماه در محل امامزاده سلیمان شاه برگزار شود‌.

وی تصریح کرد: طبق سنت سال‌های گذشته مراسم روضه‌خوانی از محل موقوفات در هفته پایانی ماه صفر با حضور سیدمحمدرضا غیاثی از فضلا و علمای حوزه علمیه در حرم مطهر امامزاده سلیمان شاه و در جوار قبور مطهر شهدای هشت سال دفاع مقد‌س برگزار می‌شود.

مطیع‌دولت برپایی محفل انس با قرآن‌، نمایشگاه همه با هم واقف باشیم‌، مراسم زیارت حضرت رسول (‌ص‌) از راه دور در محل امامزاده سلیمان شاه را از دیگر برنامه‌ها‌ی قابل اجرا در هفته وقف در شهرستان کوهبنان بیان داشت‌.

انتهای پیام/80012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول