اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه اربعین حسینی

منتخبان سوگواره داستان‌نویسی عاشورایی در اردبیل معرفی شدند

در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، منتخبان نخستین سوگواره استانی داستان‌نویسی عاشورایی تجلیل شدند.

منتخبان سوگواره داستان‌نویسی عاشورایی در اردبیل معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز و در تالار اندیشه مشگین‌شهر برگزار شد، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی از همان دورانی که مردم راه انقلاب و مبارزه با رژیم شاه را در پیش گرفتند بر مبنای حرکت عاشورایی ادامه یافت و مردم با شعارهای عاشورایی، حسینی و علوی پایبندی خودشان را به نهضت حسینی ابراز کردند.

عظیم دشتی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس نهضت عاشورا در جامعه اسلامی ما به عنوان یک فرهنگ غنی و تأثیرگذار نهادینه شده و روز به روز بر عظمت و صلابت آن افزوده شد.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: تنها ادبیات داستانی عاشورایی است که می‌تواند مردم ما را با شخصیت‌ها، اندیشه‌ها، رفتار و مبارزات کسانی که واقعه جانسوز عاشورا را خلق کردند، آشنا کند.

دشتی اضافه کرد: برگزاری چنین مسابقاتی فرصتی است که نویسندگان ما بهترین داستان‌ها را در حقانیت ائمه اطهار و باطل کردن ادعاهای باطل دشمنان اهل بیت بنویسند و در اختیار دوستداران اهل بیت قرار دهند.

دبیر اولین سوگواره استانی داستان‌نویسی عاشورایی بسیج استان بیان کرد: سوگواره داستان‌نویسی عاشورایی حدیث عشق با اهداف تبیین مکتب حسینی با زبان داستان، به تصویر کشیدن تمامی ابعاد قیام حضرت سیدالشهدا (ع) به صورت آثار داستانی، ظهور جلوه‌های جدید از عاشورا در قالب آثار داستانی و همچنین ارج نهادن به ارزش‌های الهی و انسان‌ساز نهضت عظیم حماسه حسینی برگزار شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ما در قالب این سوگواره سعی کردیم تا فرهنگ ناب عاشورایی و حسینی را در جامعه ترویج و ارزش‌های متعالی آن را تبیین و تشریح کنیم تا همه بدانند که جامعه بشری امروز نیاز اساسی و مبرم به این فرهنگ و غنای بی‌نظیر دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان ادامه داد: سوگواره استانی داستان‌نویسی عاشورایی بسیج در دو بخش عاشورا فلسفه قیام امام حسین (ع) و سبک زندگی و عاشورا برگزار شد تا همگان بدانند که تداوم مسیر انقلاب و دستاوردهای جدید در نظام اسلامی ما مرهون عشق و ارادت به ساحت سیدالشهدا (ع) است.

دشتی گفت:‌ در این سوگواره در دو رده سنی بالای 18 سال و پایین 18 سال آثار ارسال شده که در مجموع 153 اثر که توسط 60 هنرمند استان اردبیل بود، مورد توجه و ارزیابی قرار گرفت تا از بین آنها برترین‌ها انتخاب شوند.

در این مراسم در رده سنی بالای 18 سال ایلقار مؤذن‌زاده،‌ ساناز حاجی‌نژاد، توران قربانی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کرده و با اهدای لوح سپاس و هدایای نقدی از آنها تجلیل شد که در این رده سنی از راضیه قربان‌نژاد نیز تقدیر به عمل آمد.

در رده سنی کمتر از 18 سال زهرا امان‌زاده، پریسا فتاحی و مهدیه جهانگیری به ترتیب اول تا سوم شدند و در این رده سنی نیز از رقیه امیری خیاوی تقدیر شد.

انتهای پیام/62004/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول