اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه هنری بوشهر:

100 اثر به سوگواره شعر عاشورایی بوشهر ارسال شد

معاون فرهنگی حوزه هنری بوشهر گفت: بیش از صد اثر عاشورایی جدید به دبیرخانه سوگواره استانی شعر عاشورا در بوشهر ارسال شد.

100 اثر به سوگواره شعر عاشورایی بوشهر ارسال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فرید میرشکار ظهر امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های شعر عاشورایی در بوشهر اظهار داشت: به واسطه ماه محرم و صفر فضای استان بوشهر در این دو ماه فضایی عاشورای است. دومین سوگواره استانی شعر عاشورا با هدف شناسایی شاعران عاشورایی و تشویق به سرایش شعر عاشورا برگزار و به نسبت سال گذشته از کیفیت و کمیت بهتری برخوردار بود.

معاون حوزه هنری بوشهر تصریح کرد: بیش از صد اثر عاشورایی جدید به دبیرخانه ارسال شد که توسط اسکندر احمدنیا، محمدرضا احمدی‌فر و حمید زارعی سه تن از شاعران و اهل نظر شعر استان مورد داوری قرار گرفت و سه شاعر به عنوان برگزیده معرفی شدند.

مدیرکل اوقاف بوشهر نیز گفت: طبع شعر نعمتی است که خدا به کسانی که عنایت ویژه‌ای دارد می‌دهد و خوش به حال شاعرانی که از این نعمت در ستایش اهل بیت پیامبر استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام مرتضی محمدیان افزود: شاعری که درباره عاشورا شعر می‌سراید به منبع عظیمی متصل می‌شود ضمن اینکه شعر موجب تعالی و ترقی انسان است. هر چند در ظاهر امام حسین در میدان مبارزه شکست خورد ولی بعد از هزار و 400 سال 20 میلیون نفر در اربعین پیاده راه می‌افتند و این کاری فوق بشری است و هر که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند ملکوتی است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات بوشهر نیز خاطرنشان کرد: کارگاه ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) ساخت دو ضریح دوقلو را در دستور کار دارد.

عبدالرضا مطاف افزود: ستاد بازسازی متشکل از بچه‌های دوران دفاع مقدس است و تاکنون 190 میلیارد تومان در بازسازی اماکن متبرکه در عراق از ناحیه کمک‌ها و نذورات مردمی کمک کرده است. ضریح خیمه‌گاه آقا ابوالفضل(ع) که توسط استادان اصفهانی و بوشهری ساخته می‌شود پس از چرخش در استان‌های بوشهر، خوزستان و ایلام به کربلا برده می‌شود.

در ادامه تعدادی از شاعران برگزیده به شعرخوانی پرداختند و پس از قرایت رای داوران شاعران زیر به عنوان شاعران منتخب سوگواره مورد تقدیر قرار گرفتند.

صالح دورند و حیدر منصوری به عنوان شاعران برگزیده و تقیه زنگنه حائز رتبه سوم شد و احمد منصوری، اصغر اکبری، کاظم عارف، فرح راوردشیری، زهرا بیابانی، فرخنده فتوحی، عاتکه حیدری، سمیه و سکینه رسولی و مریم ترنج مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/66001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول