اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون اداره آموزش و پرورش قزوین:

اهداف کلی آموزش و پرورش با ساختار آن در تضاد است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش استان قزوین گفت: اهداف کلی آموزش و پرورش در هشت بعد در اسناد بالادستی گنجانده شده اما این اهداف با ساختار در تضاد است.

اهداف کلی آموزش و پرورش با ساختار آن در تضاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی انصاری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش استان قزوین که در اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه در جهان‌بینی اسلامی همه چیز وابسته به خداست و همه موجودات عالم به سوی خدا حرکت می‌کنند، اظهار کرد: یکی از مبانی نظری و تئوریک علوم تربیتی، توحید است.

وی با بیان اینکه علم سرعت می‌بخشد ولی ایمان جهت می‌دهد، افزود: مربی پرورشی در مدرسه قرار است اسلام را رواج دهد، ادامه داد: بشر ایده‌آل‌خواه، ممکن است در انتخاب ایده‌آل خود اشتباه کند در اینجا وظیفه مربی پرورشی این است که جهت درست را به دانش‌آموز نشان دهد.

انصاری با اشاره به اینکه علم به تنهایی کافی نیست و اگر جهت نداشته باشد ممکن است مضر هم باشد، گفت: مربی پرورشی باید از مرزهای اعتقادی جامعه پاسداری کند و این قشر در دهه نخست در مبارزه با گروهک‌ها تلاش زیادی کردند اما در حال حاضر نیازها و تهدیدات تغییر کرده و باید تحولاتی در امور تربیتی به وجود بیاید.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: اهداف کلی آموزش و پرورش در هشت بعد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، هنری، اعتقادی ـ اخلاقی، علمی ـ آموزشی، اجتماعی و زیستی در اسناد بالادستی گنجانده شده ولی یک تضاد وجود دارد و آن اینکه اهداف با ساختار در تضاد است.

انصاری ابراز داشت: ساختار آموزشی در مدارس بیشتر بعد شناختی دارد و نه بعد اجتماعی و این تضاد مشکلات زیادی برای مربیان ایجاد می‌کند و کار کردن در این فضا نیاز به ایثار دارد.

این مسئول عنوان کرد: از مربیان پرورشی این انتظار می‌رود که عزت نفس دانش‌آموزان را افزایش داده و آنها را مشارکتی بار بیاورند ولی فضای این کار وجود ندارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: متأسفانه با دانش‌آموزانی مواجه هستیم که در بعد سیاسی یا سیاست‌زده‌اند یا سیاست‌گریز، سیاست‌زده یعنی اینکه تمام مشکلات جامعه را از حاکمیت سیاسی می‌بینند.

انصاری با بیان اینکه مربیان پرورشی سنگرسازان بی‌سنگرند، اضافه کرد: وظیفه مربی پرورشی این است که روحیه مقاومت در برابر تبلیغات غرب را در دانش‌آموزان ایجاد کند که این کار بسیار سنگینی است.

این مسئول با بیان اینکه مربیان پرورشی نمی‌توانند عرصه را خالی کنند، عنوان کرد: کمبودهای مالی نمی‌تواند مانع کار و اهداف پرورشی و فرهنگی شود، فقط یک نیرو می‌تواند ما را از این موانع عبور دهد و آن نیروی عشق است و برای ایجاد نیروی عشق باید آگاهی‌ها را بالا ببریم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مربیان پرورشی از زیادی بخشنامه‌ها خسته شده‌اند، هدف باید کیفیت‌بخشی باشد همانگونه که در قرآن تأکید بر بهترین عمل است نه اکثر عمل، ما باید کیفیت کارها را بالا ببریم.

انتهای پیام/77012/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول