اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون:

نخستین راه برون‌رفت از فتنه تقواست

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون گفت: نخستین راه برون‌رفت از فتنه تقواست.

نخستین راه برون‌رفت از فتنه تقواست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام مجتبی قائدامینی ظهر امروز در همایش وقف، بصیرت و ولایت که در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی قزوین برگزار شد، با اشاره به حماسه 9 دی اظهار کرد: فتنه در لغت به معنای انداختن طلا در آتش است تا از این طریق میزان ناخالصی آن مشخص شود.

وی افزود: در مجموع از فتنه برای آزمایش و امتحان استفاده می‌شود به گونه‌ای که خداوند متعال در 30 آیه از قرآن کریم در مورد فتنه سخن گفته است.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون اضافه کرد: در 10تا 15 آیه از این آیات از فتنه به معنای آزمایش، فریب، عذاب، شرک و کفر تعبیر شده است.

امینی ادامه داد: در قرآن کریم از قدرت و اولاد به عنوان فتنه و وسیله‌ای برای آزمایش انسان‌ها یاد شده است.

وی با اشاره به تأکیدات قرآن کریم در خصوص پرهیز از فتنه عنوان کرد: قرآن در مورد پرهیز از فتنه بسیار تأکید کرده به گونه‌ای که می‌فرماید «بپرهیزی از فتنه که اگر آتش آن فراگیر شود همه را می‌سوزاند چه آنها که در برپایی فتنه نقش داشتند و چه آنها که سکوت کردند».

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون تصریح کرد: البته باید توجه داشت که فتنه مختص کفار و مشرکان نیست؛ بلکه فتنه گاهی در میان مسلمانان نیز رخ می‌دهد.

امینی بیان کرد: فتنه‌گران بخشی از حق را با باطل ترکیب کرده و به نام حق معرفی می‌کنند بنابراین باطل بودن آن به روشنی برای مردم مشخص نیست و برای شناخت آن باید از بصیرت کافی برخوردار بود.

این مسئول اظهار کرد: اگر جلوی این فتنه گرفته نشود، باید توجه داشت که خداوند متعال نسبت به فتنه‌گران و کسانی که در برابر فتنه سکوت می‌کنند، شدیدالعقاب است.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون گفت: بیشترین فتنه‌های صدر اسلام در زمان حکومت حضرت علی(ع) رخ داده است و واقعه عظیم عاشورا نیز موجب شد فتنه بنی امیه برای مردم آشکار شده و سرکوب شود.

امینی عنوان کرد: امام حسین(ع) با قیام و امر به معروف و نهی از منکر، این فتنه را برای مردم آشکار و با خون خود اسلام را احیا کرد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز که یک انقلاب اسلامی و حسینی است تا سال 88 حدود 30 انتخابات برگزار کرد که همه آنها در نهایت سلامت برگزار شد.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون بیان کرد: تمام انتخابات کشور با نظارت دقیق شورای نگهبان و حضور مردمی که از قشرهای مختلف جامعه و در واقع نماینده جامعه هستند برسر صندوق‌های جمع‌آوری آرا برگزار می‌شود.

امینی ادامه داد: اما پس از انتخابات 88 عده‌ای معترض شدند که در انتخابات تقلب رخ داده است و با وجود بررسی مجدد آرا به اعتراضات خود ادامه دادند.

وی اضافه کرد: اوج مصیبت جایی بود که این افراد که برخی از آنها از مسئولان کشور نیز بودند، از روی جهالت و تکبر به جایی رسیدند که حرفشان هم صدا با حرف ضدانقلاب شد.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون ادامه داد: دو چیز موجب بروز فتنه در هر عصر و جامعه است که هوای نفس که همان قدرت‌طلبی به شمار می‌رود، یکی از آنهاست.

امینی عنوان کرد: دومین مورد تکبر و عصبیت است و در این شرایط سخن کسی که در داخل نظام صاحب مسئولیت است با سخن کسی که دشمن کشور به شمار می‌‌رود، یکی است.

وی تصریح کرد: این افراد در این مدت حتی یک بیانیه مبنی بر اینکه سخن آنها با سخن دشمنان متفاوت است، ندادند.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون بیان کرد: اگر این افراد صداقت داشتند می‌توانستند با صدور بیانیه‌ای اعتراف کنند اما از ظلمی که به انقلاب و امت شده بود، غافل شدند.

امینی خاطرنشان کرد: همان طور که در صدر اسلام قیام خونین امام حسین (ع) فتنه را در نطفه خاموش کرد، تاریخ بار دیگر تکرار شد و شور حسینی در 9 دی 88 اسلام و انقلاب را احیا کرد.

وی ادامه داد: ملت ایران ملتی عاشورایی هستند و با اهل‌بیت (ع) و رهبری پیوند ناگسستنی دارند و این امر موجب شد با حضور یکپارچه در روز 9 دی 88 توطئه‌های همه دشمنان و معاندان را درهم بپیچند.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون با اشاره به راه‌های برون رفت از فتنه گفت: نخستین راه برون رفت از فتنه جنبه درونی انسان و تقواست و کسانی که در مسیر فتنه قرار می‌گیرند و با آن همسو می‌شوند از مسیر تقوا منحرف شده‌اند.

امینی اضافه کرد: اطاعت از رهبری و اهل‌بیت (ع) نیز از دیگر راه‌های برون رفت از فتنه به شمار می‌رود زیرا در هر جا که این نوع از اطاعت کردن مطرح شده، مصونیت از فتنه را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/77010/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول