اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

مکر فتنه‌گران 88 با اراده الهی به خودشان بازگردانده شد

امام جمعه جیرفت گفت: فتنه‎گران در سال 88 نظام را به پرتگاه سقوط بردند، اما اراده الهی بر این قرار گرفت که تمام این حوادث به ضرر خود آنان تمام و مکرشان به آن‎ها بازگردانده شد.

مکر فتنه‌گران 88 با اراده الهی به خودشان بازگردانده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‎الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در تجمع بزرگ عاشورائیان به مناسبت بزرگداشت 9 دی ماه اظهار داشت: قبل از ایجاد فتنه 88 مقام معظم رهبری هشدار دادند و اعلام هوشیاری کردند.

وی افزود: اما با وجود این هشدارها کسانی که در فضای فتنه قرار گرفتند، هرگز توجهی نشان ندادند و با بی‎درایتی و بی‎بصیرتی خود بر پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه جبران‎ناپذیری وارد کردند.

عسکری با بیان اینکه اوج حوادث سال 88 و بصیرت 40 میلیونی ملت ایران در انتخابات تحقق یافت، تصریح کرد: با وجود اینکه هنوز نتیجه انتخابات به صورت رسمی اعلام نشده بود، برخی از سران فتنه از پیروزی خود خبر دادند و به این ترتیب با رمز تقلب آتش فتنه را روشن کردند.

وی ابراز داشت: پس از طرح مسئله تقلب مقام معظم رهبری از مدعیان خواستند تا از استدلال قانونی استفاده کنند و دستگاه‎های نظارتی و اجرایی با تمکین امر رهبری تلاش کنند تا حقی از هیچ کاندیدی ضایع نشود.

عسکری با اشاره به اینکه حضرت آیت‎الله خامنه‎ای با تأکید بر رسیدگی به شکایات خواستار تمدید مهلت آن شدند تا ابهامی در قضیه وجود نداشته باشد، عنوان کرد: اختلاف 10 میلیونی نشان از عدم وجود هرگونه تقلب تأثیرگذاری در انتخابات داشت.

امام جمعه جیرفت با توجه به اینکه ایشان قاطعانه اعلام کردند که هیچ دلیل و مبنای قانونی برای ابطال انتخابات وجود ندارد، گفت: اما فتنه‎گران با آشوب‏های خیابانی این پیروزی شیرین را به کام ملت ایران تلخ کردند.

عسکری بیان داشت: سران فتنه با برنامه‎ریزی جلوه حضور و شرکت گسترده مردم در انتخابات را تبدیل به تهدید کردند و با ایجاد خطر بزرگ برای نظام موجب بی‎آبرویی آن شدند و پیامدهای بسیار تلخ و شومی را ایجاد کردند.

وی با توجه به اینکه فتنه‎گران نظام را به پرتگاه سقوط بردند، اذعان داشت: اما اراده الهی بر این قرار گرفت که تمام این حوادث به ضرر خود آنان تمام شود و مکرشان به آن‎ها بازگردانده شود.

عسکری با اشاره به اینکه سران فتنه با خدعه و نیرنگ تلاش بسیاری برای از بین بردن نظام کردند، خاطرنشان کرد: آنان تلاش کردند تا با فتنه و توطئه نور الهی انقلاب را خاموش کنند، اما خداوند بر عظمت این نور افزود.

وی اظهار داشت: نشانه‎هایی از این جریان شوم در شعارهای احمقانه آنان از جمله شعار «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» به خوبی پیدا است که بیانگر حذف اسلام به عنوان اصلی‎ترین شعار انقلاب است.

عسکری با تأکید بر اینکه تمام افتخارات این ملت و شهدای آنان به دلیل وجود اسلام است، تصریح کرد: همچنین شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» نشان دهنده هماهنگی با خواست صهیونیست‎ها است.

وی افزود: امام راحل همواره نسبت به وجود غده سرطانی رژیم صهیونیستی هشدار دادند، اما آشوبگران با دادن این شعار که با روح انقلاب اسلامی در تضاد و توسط این رژیم دیکته شده بود بر خلاف آرمان‎های امام گام برداشتند.

عسکری پاره کردن تصویر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین توهین فتنه‎گران به انقلاب ذکر و عنوان کرد: شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه» نیز بر علیه بزرگترین میراث امام خمینی (ره) داده شد.

وی با اشاره به اینکه اصل ولایت فقیه در قانون اساسی ایران مورد تأکید است، ابراز داشت: کسانی که در مقابل این شعار سکوت کردند، خود را مدعی همراهی با امام و پیروی از ولایت فقیه می‎دانستند.

امام جمعه جیرفت گفت: حذف اسلام، به گوشه راندن مبارزه با رژیم صهیونیست‎ها، مبارزه با ولایت فقیه، جسارت به تصویر امام خمینی (ره) و ... هرگز هماهنگی با امام راحل و احترام به ایشان نیست.

عسکری اوج این فتنه را آشوبگری در عاشورای 88 خواند و بیان داشت: رسانه‎های بیگانه این توهین و جسارت به ساحت مقدس امام حسین (ع) را از قبل تبلیغ و روز عاشورا را به عنوان روز عملیات خود اعلام کردند تا کینه و خبث طینت خود را برای همگان آشکار کنند.

وی اذعان داشت: عده‎ای از اراذل و اوباش و افرادی از جریان‎های منافق و دارای انحطاط فکری در این روز به هنجارشکنی و ساختارشکنی پرداختند، اما سرانجام هوشیاری، بصیرت و اقدام به‌موقع مردم موجب شد تا آنان به صورت خودجوش به میدان آمده و به صورتی ناباورانه 9 دی ماه را در تاریخ انقلاب برای همیشه ثبت کنند.

عسکری با بیان اینکه مردم در این روز عمق ارادت خود را به امام حسین (ع) و رهبری نشان دادند، خاطرنشان کرد: به تعبیر قرآن کریم 9 دی ماه به عنوان روز مأیوس کردن کفار است.

وی اظهار داشت: همان طور که در 22 بهمن ماه به عنوان یکی از ایام‎الله تمام ابزار مادی قدرت‎های داخلی و خارجی از کار افتاد در 9 دی ماه نیز تمام توطئه‎ها و شیطنت‎های دشمنان با حضور مردم از بین رفت.

عسکری با تأکید بر اینکه در 22 بهمن ماه انقلاب شکل گرفت و در 9 دی ماه 88 تثبیت و ماندگار شد، تصریح کرد: برخی از دشمنان این امر را القا می‎کردند که مسئولان مردم را به صحنه آوردند به فرض که چنین باشد، زیرا اگر مسئولان این قدرت را داشته باشند که میلیون‎ها نفر از مردم را به صحنه بیاورند، نشان دهنده اقتدار و پابرجایی نظام است.

وی افزود: این امر بیانگر این است که مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی دارای چنان قدرتی در میان توده‎های مردم هستند که با یک فراخوانی در سراسر کشور ده‎ها میلیون نفر از آنان را به میدان آوردند.

عسکری عنوان کرد: مردم با وجود تبلیغات گسترده بدون هیچ برنامه‎ریزی با دیده بصیر و بینا در 9 دی ماه قیام کردند و پیام این امر این است که نمی‎شود با این مردم برخورد خشم‎آلود و اهانت‎آمیز کرد و تمام کسانی که درصدد توطئه‎ها و فتنه‎های دیگر بودند به خوبی دانستند که در مقابل این ملت هرگز نمی‎توانند به میدان آیند.

امام جمعه جیرفت در تقسیم‎بندی عوامل فتنه گفت: برخی از آنان افرادی بودند که با حضور در صحنه هنجارشکنی کرده و شعارهای انحرافی دادند و گروه دیگر نیز عوامل پنهان، قدرت‎های خارجی و اتاق‎های فکر فتنه بودند.

عسکری با تأکید بر اینکه در جریان فتنه مهم این است که انسان عوامل پیدا و پنهان را بشناسد، بیان داشت: دسته سوم این گروه افراد بی‎تفاوت و ساکت در جریان فتنه بودند که حاضر نشدند، این اهانت‎ها و جسارت‎ها را محکوم کنند.

وی با بیان اینکه یک مسلمان باید تولی و تبری داشته باشد، اذعان داشت: همان طور که امام علی (ع) در جریان جنگ نهروان فرمودند «من چشم فتنه را کور کردم»، ملت ایران نیز چشمه‎های فتنه را خشک کردند.

عسکری با توجه به خاستگاه و آغاز ایجاد فتنه به تعبیر امیرالمؤمنین (ع) خاطرنشان کرد: از جمله این عوامل هواها و تمایلات نفسانی و اغراض شیطانی و بدعت‎گذاری در اجرای قانون است که مقام معظم رهبری قاطعانه در مقابل آن ایستادند.

وی با اشاره به اینکه طبق تعبیر ایشان افرادی که در موقعیت‎های حساس قرار دارند، ستون‎ها و ارکان فتنه هستند، اظهار داشت: سران فتنه نیز طلحه‎ها و زبیرهای زمان بوده و برخی از خواص ریشه و قاعده آن هستند.

انتهای پیام/80001/ل40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول