اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه محمدآباد یزد:

فتنه‌های آخرالزمان از نگرانی‌های پیامبر اسلام بود

امام جمعه محمدآباد یزد گفت: یکی از نگرانی‌هایی که پیامبر اسلام همواره به آن اشاره داشته‌اند، فتنه‌های آخرالزمان و نگرانی از در امان ماندن جامعه اسلامی از این فتنه‌ها بود.

فتنه‌های آخرالزمان از نگرانی‌های پیامبر اسلام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سید محمد کاظم مدرسی ظهر امروز در حضور امام جمعه، فرماندار، فرماندهی نیروی انتظامی و فرمانده بسیج و جمعی از بسیجیان شهرستان بافق به مناسبت 9 دی گفت: فتنه‌های آخر‌الزمان از نگرانی‌های پیامبر اسلام بود و فتنه‌های نظام اسلامی پایان یافتنی نیست و بصیرت پیوسته مردم باید دوام داشته باشد.

این کارشناس دینی با بیان روایاتی از پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) به بررسی نگرانی‌های پیامبر بزرگوار اسلام در مورد امور دنیوی و اخروی امت خود در زمان حیات ایشان و بعد از آن پرداخت.

امام جمعه محمدآباد یزد، کم‌بها و کم‌ارزش کردن دین و زیر پا گذاشتن احکام الهی در جامعه اسلامی و سوءعاقبت برای چهره‌های درخشان حکومت اسلامی و در مسیر نادرست قرار گرفتن آن‌ها را یکی از نگرانی‌های پیامبر برشمرد و گفت: استمرار سوابق در امور دینی و دچار انحراف نشدن و نداشتن سوءعاقبت از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدرسی، فتنه 88 را یک بحث اجتماعی، اخلاقی و بحث کارگاهی در نظام اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: ظلمی که در شکم آن فساد در جامعه باشد در احکام دین حکم بیع دارد و کسی که در حکومت اسلامی سرکشی و نافرمانی از امام خود کند، ظالم و فاسق است.

وی عنوان کرد: سران فتنه ضامن هستند و باید به فکر جبران خسارت خود به حکومت اسلامی باشند و در جامعه اسلامی، واجب کفایی است که در مقابل فتنه‌گران قیام کنند و در مقابل آن‌ها بایستند.

این کارشناس دینی، حضور مردم را در مقابل فتنه 88 انجام یک تکلیف الهی عنوان کرد و گفت: اگر امام امت طلب کند، یک واجب عینی است و حضور مردم در این جریان ناشی از چهار عنصر دشمن‌شناسی، بصیرت، وقت‌شناسی و مجاهدت آن‌ها است.

مدرسی، واژه خوف و نگرانی را از احساس مسئولیت این حضرت در مورد امت خود دانست و اظهار کرد: یکی از نگرانی‌ها، عملکرد حاکمان گمراه در بین امت اسلامی و ایجاد تفرقه بین مردم و بازگشت مردم به عصر جاهلیت است که توسط پیشوایان جاهل صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: شیعه در طول تاریخ به داشتن رهبری جامع و کامل از لحاظ دنیایی و امور اسلامی و حاکمیت سفارش شده و شیعیان و دشمنان آن‌ها اقرار به شایستگی و اقتدار پیشوایان و رهبران حکومت اسلامی در طول تاریخ کرده‌اند و این جزو افتخارات این مکتب است و فقط مکتب شیعه است که از چنین حسنی برخوردار است.

مدرسی، ولایت فقیه را کارشناس دینی قوی در امور کشور اسلامی معنا کرد و اظهار داشت: ظهور خوش‌زبانی‌های منافق گونه‌در میان امت و فریب جامعه و به انحراف کشاندن امت اسلامی از دیگر نگرانی‌های پیامبر اسلام بود.

امام جمعه محمدآباد یزد با اشاره به رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در زمان غیبت امام معصوم و شایستگی آن‌ها عنوان کرد: نخست وزیری بنی‌صدر در انقلاب اسلامی از مثلث‌های منافقان خوش زبان است و جامعه همیشه باید با هوشیاری، وظیفه و مسئولیت خود را نسبت به حکومت اسلامی انجام دهد.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول