اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مقام معظم رهبری در امور افغانستان:

چهره واقعی فتنه‌گران برای مردم نمایان شد

نماینده مقام معظم رهبری در امور افغانستان گفت: چهره واقعی فتنه‌گران برای مردم نمایان شد.

چهره واقعی فتنه‌گران برای مردم نمایان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در مراسم بزرگداشت 9 دی اهواز که ظهر امروز با حضور جمع زیادی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و مسئولان لشکری و کشوری در مسجد اعظم حوزه علمیه اهواز برگزار شد اظهار کرد: 9 دی روز هوشیاری و بیداری مرد با بصیرت است.

وی افزود: حضور مردم در حماسه 9 دی ماه بیانگر این است که ملت شریف ایران هیچ‌گاه فریب دشمنان اسلام را نمی‌خورد.

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: نهم دی میدانی برای انسان‌های باایمان، بصیر و ولایت‌مدار بوده که برای همیشه در تاریخ کشور خواهد درخشید.

وی اضافه کرد: در نهم دی ماه کسانی که اهل نفاق، اهل دنیا و اهل ریاست بودند کاملا رسوا شدند و چهره واقعی آن‌ها برای مردم نمایان شد.

به گفته عضو دفتر مقام معظم رهبری با وجود چنین ملت و رهبری بیدار، دشمن خودش باید بداند که ایران کشور ولایت مداران و کشور علویون است.

وی با بیان اینکه بر سرلوحه جمهوری اسلامی ایران نام علی (ع) و اولادش نصب شده است افزود: برگزاری محافلی برای بزرگداشت 9 دی باعث انس بیشتر با هم می‌شود.

ابراهیمی بیان کرد: در فتنه سال 1388 و حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دو جریان در مقابل هم قرار گرفتند که جبهه حق در این مصاف پیروز شد.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) گفت: در این جریان فتنه‌گران فقط رعد و برقی ایجاد کردند ولی بعد از آن هیچ چیزی از آن‌ها باقی نماند اما در مقابل، ملت ایران سیل خروشانی ایجاد کردند و با عمل پایبندی خود به آرمان‌های انقلاب اسلامی را به اثبات رساندند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ملت ما اهل عمل هستند خاطرنشان کرد: در فتنه 1388 عده‌ای آمدند و در مقابل آرمان‌های پیر جماران صف آرایی کردند در صورتیکه پیش از آن از امکانات نظام استفاده کرده بودند و از برکات انقلاب بهره‌مند شده بودند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور افغانستان تصریح کرد: آیا آن‌ها باید با یدک کشیدن این عناوین قانون را کنار بگذارند بر هوا و هوس خود باقی بمانند و در مقابل کسی که خود محور وحدت است بایستند.

وی خاطرنشان کرد: فتنه‌گران فقط دم از امام می‌زدند ولی هیچ کدام از حرف‌های آن حضرت را عمل نکردند زیرا اگر به حرف ایشان گوش می‌دادند چنین اتفاقاتی پس از انتخابات رخ نمی‌داد.

ابراهیمی ‌اظهار کرد: عبرت‌های زیادی از حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 گرفتیم که جلوی تکرار فتنه را می‌گیرد.

وی افزود: اگر در فتنه سال 1388 همه خواص به میدان می‌آمدند و وظیفه خود را انجام می‌دادند ما نتایج بهتری را به دست می‌آوردیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: ملت ما در صحنه‌های مختلف سرافراز برون می آید چون بر پیمانی که با ولایت بسته، استوار ایستاده است.

وی در ادامه عنوان کرد: حماسه نهم دی ماه علاوه بر مذهبی بودن یک حماسه ملی نیز هست چون اقشار مختلف مردم به میدان آمدند و در مقابل فتنه گران ایستادند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: مردم وقتی دیدند که فتنه گران در مقابل دین، ولایت و امام حسین (ع) ایستادند به صحنه آمدند و فضا را با حضور خود چنان نورانی کردند که خفاشان تاب دیدن این نورانیت را نداشتند و در آن محو شدند.

به گفته وی، رهبری مانند یک دیدبان برای انقلاب اسلامی است که هم دشمن را می‌بیند و هم دوست را، بنابراین هر تصمیمی که می‌گیرد حکیمانه است در فتنه 88 نیز این چنین بود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور افغانستان با اشاره به برخی از رفتارهای کنونی سران فتنه گفت: نظام اسلامی خیلی با آن‌ها مدارا کرد زیرا براندازی انجام دادند و در هر کشوری این اتفاق می‌افتاد محاکمه می‌شدند و حکم آن‌ها چوبه دار بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم اهواز به اظهارات علی مطهری اشاره کرد و متذکر شد: متاسفانه فردی در مجلس حضور دارد که پدرش در صحنه‌ها بوده و در راه اهداف انقلاب اسلامی شهید شده ولی خودش در هیچ یک از صحنه‌ها حضور نداشته است.

ابراهیمی با یادآوری این نکته که این فرد گاهی نظراتی ارائه می‌کند که چوب حراج به اصول انقلاب اسلامی می‌زند خاطرنشان کرد: این اقدامات علیه نظام، برای کسی که در صحنه‌های مختلف نبوده زیاد مهم نیست لذا از مجلس انتظارمان این است که تصمیم قاطعی در مقابل اقدامات و سخنانش بگیرد.

وی عنوان کرد: رهبری در جریان فتنه 1388 کار خودش را انجام داد ولی انتظار ما از خواص جامعه خیلی بیشتر از این‌ها بود.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: خدا را شاکریم که ایالات متحده آمریکا با تمام قدرتی که دارد در مقابل ایران زانو زده است.

وی با بیان این نکته که در دنیا عزیز‌تر از ایران وجود ندارد افزود: امروز در دنیا تنها کشوری که در مقابل آمریکا قد علم کرده جمهوری اسلامی است.

ابراهیمی بیان کرد: امروز اقدامات آمریکا در لبنان، سوریه، فلسطین، افغانستان شکست خورده و آن کشوری که باعث آن شده ایران است، آیا این‌ها غرور و عزت نیست؟

نماینده مقام معظم رهبری در امور افغانستان در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران در هیچ برهه‌ای از تاریخ به اندازه این دوران عزیز نبوده است.

‌انتهای پیام/72010/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول