اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

تقویت نهاد نماز جمعه در مقابله با آسیب‌های فرهنگی مؤثر است

استاندار قزوین با بیان اینکه تقویت نهاد نماز جمعه از اولویت برنامه‌های وی است، گفت: تقویت نهاد نماز جمعه در مقابله با آسیب‌های فرهنگی نقش مهمی ایفا می‌کند.

تقویت نهاد نماز جمعه در مقابله با آسیب‌های فرهنگی مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تقویت نهاد نماز جمعه، تقویت نظام اسلامی بوده و تضعیف آن به معنای تضعیف نظام اسلامی است.

وی افزود: هر هفته این اجتماع باشکوه به خصوص در استان قزوین با حضور باشکوه مردم همیشه در صحنه‌ این استان برگزار می‌شود که باید توجه جدی به این جایگاه رفیع داشت.

استاندار قزوین عنوان کرد: مساجد در گذشته علاوه بر اینکه محلی برای عبادت بود، مکانی برای حل مشکلات مردم و اجتماعات کوچک به شمار می‌رفت.

روزبه ضمن ابراز تأسف به دلیل حذف مسجد محله در محله‌های جدیدالاحداث قزوین گفت: در سال‌های اخیر در نظام شهرسازی کشور با حذف این مسجد روبرو هستیم که در بسیاری از موارد به دلیل فقدان وجود این مکان مقدس در همه محله‌ها مردم برای ادای نماز جماعت شرایط حضور در مساجد را ندارند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن به دلیل تجملاتی که در ساخت مساجد در نظر گرفته می‌شود، ساخت بسیاری از مساجد نیاز به زمان زیادی دارد که با کاهش تجملات داخل ساختمان مسجد و ساخت آن به شکلی ساده و بی‌آلایش روند ساخت مساجد تسریع شده و می‌توان با هزینه‌های کم تعداد بیشتری مسجد در محله‌ها ساخت.

استاندار قزوین با بیان اینکه تجملات داخل مسجد با فرهنگ دینی ما مطابقت ندارد، یادآور شد: باید فرهنگ ساده زیستی به خصوص در ساخت مساجد را در بین مردم نهادینه کنیم زیرا با حذف بسیاری از تجملات در ساخت مساجد می‌توان تعداد مساجد بیشتری در سطح استان ساخت و مسجد محله را دوباره احیا کرد.

انتهای پیام/77010/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول