اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به ‌مناسبت نهم و دهم دی‌ماه صورت می‌گیرد

سخنرانی معاون استاندار تهران پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورامین

به ‌مناسبت نهم و دهم دی ماه (حرکت کفن‌پوشان ورامین در حمایت از ولایت فقیه) معاون استاندار تهران سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه ورامین خواهد بود.

سخنرانی معاون استاندار تهران پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورامین

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، نهم و دهم سال 88 و در اوج مقابله ملت مومن، ولایی و همیشه در صحنه ایران، وارثان قیام 15 خرداد ورامین با الگوگیری از پدران خود در حمایت از ولی‌فقیه خود کفن‌پوش از ورامین با پای پیاده به سمت میعادگاهی که عشق همه دلدادگان نظام در آنجا مستقر است یعنی بیت رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و بار دیگر به جهانیان نشان دادند که ملت ایران پس از ده‌ها سال همچنان پشتیبان ولایت هستند.

پیش از این؛ مردم ارزشی و غیور ورامین در دهم دی‌ماه 1357 نشان دادند، حاضرند برای دفاع از ولایت و آرمان‌ها خون خود را نثار کنند.

شهیدان حسن کریمی، مسعود میرزایی و حسین شیرازی به عنوان سه تن از شهدای دهم دی‌ماه سال 1357 در کنار هفت شهید انقلاب اسلامی این دیار همواره مانند نگینی درخشان در ذهن مردم مومن و ولایت‌مدار ورامین خواهند ماند و هیچ‌گاه راه پرافتخارشان به فراموشی سپرده نخواهد شد.

معاون استاندار تهران به‌ منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 10 دی‌ماه ورامین و پاسداشت حرکت ارزشی جوانان ورامین در نهم و دهم دی‌ماه سال 88 جمعه این هفته میهمان مردم غیور ورامین شده و پیش از خطبه‌های نماز جمعه به ایراد می‌پردازد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با تشریح ویژه برنامه‌های این ایام از گلباران گلزار شهدای 10 دی ورامین پس از نماز جمعه این هفته خبر داد و گفت: امروز وظیفه آحاد ملت ایران، پاسداری از خون‌های مطهر شهداست و هر مسئول و مدیری در هر جایگاهی باید به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کند؛ در غیر اینصورت در پیشگاه شهدا مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی تصریح کرد: از مهمترین برنامه‌ها، گلباران مزار شهدای دهم دی‌ماه خواهد بود که طبق سنت دیرینه همزمان با نزدیک‌ترین جمعه به دهم دی ماه برگزار خواهد شد که امسال جمعه ششم دی ماه خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با اشاره به سخنرانی سید شهاب‌الدین چاووشی، معاون استاندار تهران قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ورامین، اضافه کرد: مراسم بزرگداشت شهدای 10 دی همزمان با نماز جمعه 6 دی‌ماه و با سخنرانی معاون استاندار تهران آغاز شده و پس از نماز جمعه نیز مردم مومن نمازگزار ورامین به سوی شاه حسین حرکت کرده و با نثار گل به مقام شهدای 10 دی 57 ادای احترام خواهند کرد.

امام جمعه ورامین با تأکید بر ضرورت زنده نگه ‌داشتن یاد و خاطره شهدا، گفت: مردم ورامین در 10 دی ماه نشان دادند، حاضرند برای دفاع از ولایت و آرمان‌ها خون خود را نثار کنند.

آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی افزود: شکنجه‌های رژیم بسیار طاقت‌فرسا بود و جو خفقان بر شهرستان حاکم بود، اما این موارد سبب نشد مردم حتی یک لحظه در پیمودن راه حق و حقیقت دچار لغزش و یا حتی تردید شوند.

گفتنی است؛ شهیدان حسن کریمی، مسعود میرزایی و حسین شیرازی به عنوان سه تن از شهدای دهم دی‌ماه سال 1357 در کنار هفت شهید انقلاب اسلامی این دیار همواره مانند نگینی درخشان در ذهن مردم مومن و ولایت‌مدار ورامین خواهند ماند و هیچ‌گاه راه پرافتخارشان به فراموشی سپرده نخواهد شد.

در 10 دی‌ماه ابتدا شهید حسن کریمی به شهادت رسید و مردم در حال تشییع پیکر وی بودند که مورد حمله سفاکان رژیم قرار گرفتند و خیابان‌های ورامین به خون شهیدان میرزایی و شیرازی رنگین شد و حکومت نظامی اعلام شد، در این حال خفقان باز هم اصناف از حرکت نایستادند و تصاویر شهدای 10 دی را پشت شیشه مغازه‌های خود چسباندند.

سربازان رژیم به مغازه‌ها می‌ریختند و شیشه‌ها را می‌شکستند اما هرگز تصاویر شهدا از پشت شیشه مغازه‌ها برداشته نشد.

شجاعت و شهامت این قشر جان بر کف همواره در تاریخ ورامین با عظمت یاد خواهد شد.

انتهای پیام/2462/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول