اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

مشکل پارک خودروی نمازگزاران جمعه رفع می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بنابر مصوبه این شورا و در راستای حل مشکل پارک خودرو نمازگزاران در روزهای جمعه مقرر شد محدودیت‌های توقف اطراف مصلی در روز جمعه برداشته شود.

مشکل پارک خودروی نمازگزاران جمعه رفع می‌شود

ابراهیم شعرا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: نماز جمعه به عنوان آیینی سیاسی عبادی یکی از شئونات جمهوری اسلامی و سایر کشورهای مسلمان است.

وی افزود: دولت، شهرداری‌ها، شورا و مجلس شورای اسلامی موظف هستند در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این آیین سیاسی عبادی و فراهم آوردن شرایط حضور حداکثری مردم تسهیلات لازم را فراهم کرده و در این راستا برنامه‌ریزی کنند.

شعرا ادامه داد: از زمان اجرای طرح توسعه حرم احمدبن موسی(ع)، پارکینگ‌های اطراف مسجد شهدا که در روزهای جمعه برای پارک وسایل نقلیه نمازگزاران اختصاص می‌یافت، تخریب شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر فضای کافی برای پارک خودرو نمازگزاران وجود نداشته و بسیاری از مردم تا چند صد متر دورتر از محل نماز و در کنار خیابان و کوچه‌ها اقدام به پارک خودرو می‌کنند.

عضو کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: به سبب اینکه خیابان‌های شهید دستغیب، 9 دی و سعدی نیز توقف ممنوع هستند نمازگزارانی که از مسافت‌های دور و نزدیک برای ادای این فریضه الهی به مصلی آمده‌اند، برای پارک وسیله نقلیه خود دچار مشکل و گاه جریمه می‌شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هر اقدامی که باعث کاهش امکان حضور مردم در صفوف نماز جمعه شود، شرعی و عقلی قابل قبول نیست، شورا مصوب کرد فضاهای بلااستفاده مجتمع بین‌الحرمین و پارکینگ‌های اطراف در خیابان‌های مجاور در روز جمعه برای پارک خودرو نمازگزاران به طور کامل آزاد باشند.

شعرا بیان کرد: بنابر مصوبه شورای شهر شیراز، پلیس راهور نیز در زمان اقامه نماز جمعه باید تدابیر لازم برای رفاه نمازگزاران را لحاظ کرده و بر روی تمام تابلوهای توقف ممنوع جمله «به استثنا روز جمعه» نوشته شود.

وی ابراز داشت: بر اساس این مصوبه، معاونت حمل و نقل و سازمان ترافیک شهرداری شیراز مکلف شدند که هماهنگی لازم با دستگاه‌های متولی را به عمل آورده و تمهیدات لازم را برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر نماز جمعه در سومین حرم اهل بیت(ع) فراهم کنند.

شعرا در پایان تصریح کرد: با توجه به این اقدامات، مناسب است که دستگاه‌های دیگر نیز با فراهم آوردن امکانات سرمایشی و گرمایشی در تابستان و زمستان و همچنین نظافت و پاکیزگی مطلوب در مصلی نماز جمعه شیراز بر شکوه این مراسم بیافزایند.

انتهای پیام/2448/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول