اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مردم قدر‌شناس انجام شد

تجلیل از شهید جاویدالاثر خسرو محمدی در نمازجمعه هفتکل

در مراسمی از شهید خسرو محمدی از شهدای والامقام ارتش جمهوری اسلامی ایران در نماز جمعه هفتکل تجلیل ‌شد.

تجلیل از شهید جاویدالاثر خسرو محمدی در نمازجمعه هفتکل

به گزارش خبرگزاری فارس از هفتکل، مراسم تجلیل از شهید خسرو محمدی از شهدای جاویدالاثر هفتکل ظهر امروز با حضور اقشار مختلف مردم در نماز جمعه این شهرستان انجام ‌شد.

این مراسم در راستای اجرای طرح «جمعه‌ها با شهدا» در نماز جمعه هفتکل از سوی ستاد اقامه نماز جمعه هفتکل برگزار شد.

در طرح «جمعه‌ها با شهدا» هر هفته از یک شهید والامقام از هفتکل، رغیوه و نفت سفید در نماز جمعه شهرستان هفتکل تجلیل خواهد شد.

در این آئین حجت‌الاسلام علی خلیلی پیربلوط امام جمعه هفتکل با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به مقام شامخ شهید خسرو محمدی از شهدای جاویدالاثر ارتش جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کرد.

وی در ادامه به معرفی کوتاه این شهید پرداخت و گفت: شهید خسرو محمدی در سال 1325 در هفتکل دیده به جهان گشود.

به گفته این روحانی هفتکلی، شهید خسرو محمدی در روزهای نخست تجاوز دشمن به خاک جمهوری اسلامی ایران یعنی 17 مهر ماه سال 1359 در آبادان شربت شهادت نوشید ولی با گذشت 33 سال از شهادت این ارتشی جان برکف، هنوز پیکر پاکش به وطن باز نگشته است.

خطیب جمعه هفتکل در ادامه برخی از ویژگی‌های اخلاقی شهید خسرو محمدی را بیان کرد و گفت: این شهید عزیز از‌‌ همان دوران کودکی با مسائل دینی و مذهبی انس داشت.

خلیلی پیربلوط تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های این شهید جاویدالاثر ارتش جمهوری اسلامی ایران خوش برخوردی با مردم و خونگرمی در رفتار بود.

وی بیان کرد: این شهید خیلی مهربان بود، با اطرافیان با متانت و شادابی برخورد می‌کرد و همیشه نیز لبخندی به لب داشت.

امام جمعه هفتکل خاطرنشان کرد: شهید محمدی با اینکه در زندگی با مشکلات و سختی‌های زیادی روبرو شد ولی با اراده‌ای پولادین در مقابل آن‌ها ایستاد و صبر پیشه کرد.

وی با بیان اینکه شهید محمدی در سن 18 سالگی به خدمت سربازی اعزام شد افزود: پس از پایان خدمت به عنوان نیروی رسمی جذب ارتش جمهوری اسلامی ایران شد.

خلیلی پیربلوط تاکید کرد: در دوران مبارزات مردم علیه رژیم شاه، با اینکه حضور نظامیان در راهپیمایی‌ها ممنوع بود ولی شهید محمدی از پیشگامان مبارزه با استبداد دولت پهلوی بود که منجر به بازداشتش شد.

وی در ادامه از عشق شهید خسرو محمدی به امام خمینی (ره) یاد کرد و ادامه داد: این شهید ارتشی در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش زیادی انجام داد.

امام جمعه هفتکل یادآور شد: شهید خسرو محمدی با آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران به جبهه رفت و در‌‌ همان روزهای نخست حضور در دفاع مقدس به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از هفتکل، شهرستان هفتکل 253 شهید والامقام به آرمان‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده است که سردار شهید شکرخدا بهمنی، سردار شهید علیرضا داوودی، سردار شهید کرم سیاهپور، سردار شهید مصدق طاهری، سردار شهید محمدکریم ممبینی، سردار شهید غلامعباس عباسی مکوند و سردار شهید سید عیسی موسوی از آن جمله هستند.

شهید حسین ممبینی، شهید بهمن درویشی، شهید مهدی بهرامی و شهید محمد اصلانی از جمله جوانان برومند هفتکل هستند که پس از دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

انتهای پیام/72010/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول