اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سمنان:

وقف برای نماز جمعه در جامعه ترویج شود

امام جمعه موقت سمنان گفت: وقف برای نماز جمعه و برپایی این آیین سیاسی عبادی باید بیش از گذشته در جامعه ترویج شود.

وقف برای نماز جمعه در جامعه ترویج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین سیدجلال احمدپناهی ظهر امروز در خطبه‏های آیین وحدت‏بخش نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور شمار زیادی از مردم و مسئولان در مسجد امام این شهر برگزار شد، در سخنانی با تبریک فرارسیدن هفته وقف اظهار کرد: همه باید تلاش کنند تا وقف برای نماز جمعه در جامعه بیش از گذشته ترویج و تبلیغ شود.

وی تصریح کرد: وقف یکی از تعالیم مترقی و پیشرفته اسلام است و همچون سایر تعالیم این دین مبین و احکام پیامبر گرامی اسلام، با فطرت انسانی موافقت دارد.

امام جمعه موقت سمنان افزود: اگر فرد، با عقل سلیم و فطرت سالم خود به فلسفه وقف بنگرد، مشخص خواهد شد که این سنت حسنه الهی دارای چه فواید بسیاری بوده و چه اندیشه مترقی و بلندی در دین اسلام است.

احمدپناهی ادامه داد: وقف بدون شک دارای فواید بی‏شمار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و پیشرفت دینی و نهادینه شدن ارزش‏های والای اسلامی در جامعه است.

وی گفت: پیشنهاد می‏شود همه کسانی که تمکن مالی مناسبی دارند، در راستای توجه بیشتر به وقف و موقوفات بکوشند و نماز جمعه نیز یکی از نهادهایی است که وقف باید در آن وارد شود و افراد برای برگزاری این آیین سیاسی و عبادی به وقف بپردازند.

امام جمعه موقت سمنان افزود: تا امروز در این زمینه شاید تا حدودی غفلت و کمتر دیده شده است که کسی برای برپایی نماز جمعه به وقف بپردازد؛ اما باید همه کمک کنند تا نماز جمعه با شکوه و شور خاصی برگزار شود.

احمدپناهی با بیان اینکه نهاد نماز جمعه بودجه دولتی ندارد، اضافه کرد: مردم خود باید پای کار باشند و این فریضه مهم دینی را هر هفته بهتر از گذشته برپا دارند و در این زمینه، می‏توان از موقوفات و وقف نیز بهره گرفت.

وی با اشاره به اینکه از چند هفته قبل تاکنون صندوق‏های جمع‏آوری کمک در نماز جمعه سمنان دیگر چرخانده نمی‏شود، از تعبیه چند صندوق ثابت در ورودی و خروجی میعادگاه نماز جمعه سمنان خبر داد و از مردم مؤمن و خداجوی این شهر خواست تا کمک‏های خود را بیش از گذشته درون این صندوق‏ها بریزند.

انتهای پیام/2249/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول