اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‏گذاری ائمه جمعه استان تهران:

مقدمات برپایی نماز جمعه در رودهن فراهم می‌‏شود

رئیس شورای سیاست‏گذاری ائمه جمعه استان تهران گفت: مقدمات برپایی نماز جمعه در شهر رودهن در آینده‌ای نه چندان دور فراهم می‎شود.

مقدمات برپایی نماز جمعه در رودهن فراهم می‌‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏‌الاسلام والمسلمین سیدصالح یاسینی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه دماوند در مسجد جامع این شهر بیان کرد: در حال حاضر در 750 شهر کشور و در 34 شهر استان تهران به جز خود کلان‏شهر تهران، نماز جمعه اقامه می‏‌شود.

وی نماز جمعه را کانون وحدت، هدایت و تجدید میثاق با ولایت فقیه خواند و افزود: دشمن در تلاش است تا با ایجاد تفرقه، نظام مقدس جمهوری اسلامی را تضعیف کند.

رئیس شورای سیاست‏گذاری ائمه جمعه استان تهران افزود: این وظیفه ما است تا با حضور پرشور و شعور خود و حفظ صف‏‌های نماز جمعه، جایگاه وحدت را ماندگار و دست دشمنان را کوتاه کنیم. 

یاسینی همچنین نماز جمعه را کانون وحدت و همدلی برشمرد و ادامه داد: نخستین نماز جمعه تاریخ اسلام توسط پیامبر اسلام (ص) با ورود ایشان به شهر مدینه برپا شد و پیش از بعثت، نماز جمعه‌‏ای برپا نشده بود.

وی جمعه را سید ایام دانست و اظهار کرد: تنها عبادتی که به دلیل اهمیتی که دارد هم‌وزن سفر حج  شناخته شده، نماز جمعه است؛ هر کس توفیق حضور در این عبادت را نداشته باشد، باید صدقه دهد.

رئیس شورای سیاست‏گذاری ائمه جمعه استان تهران، امام جمعه هر شهر را نماینده اصلی ولایت فقیه در آن شهر و منطقه خواند.

یاسینی بیان کرد: خطیبان نماز جمعه با توجه به انتصاب از سوی ولایت فقیه، باید با فراهم ساختن حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در نماز جمعه، آن را به عنوان یک سنگر پایدار عبادی سیاسی در منطقه خود حفظ  کنند.

رئیس شورای سیاست‏گذاری ائمه جمعه استان تهران از تلاش‌های ائمه جمعه سابق شهر دماوند همچون حجت‏‌الاسلام شاهچراغی، حجت‌‏الاسلام حاج‏‌علی‌‏اکبری و حجت‏‌الاسلام آقایی برای حفظ این کانون عبادی سیاسی تشکر و برای حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی، امام جمعه دماوند آروزی توفیق کرد.

انتهای پیام/2568/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول