اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آماده‌سازی مصلای دهدشت برای اقامه نماز جمعه

فارس از آماده‌سازی مصلای امام خمینی(ره) دهدشت در آستانه افتتاح گزارش می‌دهد.

آماده‌سازی مصلای دهدشت برای اقامه نماز جمعه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نماز جمعه نماد عبادی -سیاسی و سمبل آیین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است. هر هفته جلوه حضور موحدان و بندگان خداجوی در صفوف فشرده نماز جمعه دهدشت تجلی‌بخش وحدت و همدلی مردمی مؤمن، متدین و انقلابی این شهر متمدن است.

مصلاهای نماز جمعه میعادگاه بندگان معبد و خداجوی بوده و هر آدینه نمایش صفوف فشرده سربازان گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب است؛ در هر جمعه چشم، گوش جهانیان به منبر مصلاها دوخته می‌شود تا از بلندگوی رسای آن از نقطه نظرات مسئولان کشور مطلع شوند و از فحوای کلام خطیبان جمعه از جدیدترین موضع‌گیری‌های ما درباره مسائل دنیا باخبر شوند؛ چراکه ائمه جمعه توسط رهبری منصوب و معمولاً نظرات رهبری و مسئولان نظام در مسائل داخلی و خارجی را ترسیم می‌کنند.

در کنار اقامه نماز جمعه نهضت مصلاسازی در استان کهگیلویه و بویراحمد چند سالی است که رنگ و رونق به خود گرفته است به طوری که در استان ما مصلاهایی در حال ساخت و ساز بوده و یا در بعضی شهرها در شرف اتمام است و در شهرهای دیگر کلنگ‌زنی و یا در دست اجرا است.

مصلای امام خمینی(ره) دهدشت پس از سال‌ها انتظار امروز پذیرای خیل عظیم نمازگزاران مؤمن و موحد خواهد بود.

مردم دهدشت که از اوایل انقلاب تاکنون محل مناسبی برای اقامه نماز جمعه نداشتند اینک پس از سال‌ها چشم‌انتظاری نماز را در فضایی مناسب و سرپوشیده اقامه خواهند کرد.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در حاشیه آماده‌سازی مصلای دهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: عملیات اجرایی مصلای امام خمینی(ره) دهدشت از سال 88 آغاز و فردا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: این مصلا به مساحت چهار هزار و 400 متر مربع و با سازه بتونی در دو طبقه احداث شده است.

حسینی با اشاره به وجود سرویس بهداشتی و وضوخانه مصلا افزود: با توجه به شرایط آب ‌و هوایی و نامناسب بودن مکان فعلی برای برگزاری نماز جمعه بنا شد امروز مصلای امام خمینی (ره) راه‌اندازی شود.

وی، افتتاح مصلا را به معنای تکمیل بودن ندانست و گفت: جایگاه منبر، ایزوگام سقف، سفیدکاری بخشی از مصلا و مفروش کردن به صورت ناتمام باقی مانده است.

امام جمعه دهدشت ابراز امیدواری کرد با تأمین اعتبارات مورد نیاز، عملیات تکمیل این مصلا به خوبی پیش رود.

ابراهیم جعفری، فرماندار کهگیلویه نیز با اشاره به نهضت مصلاسازی در استان کهگیلویه و بویراحمد، از اختصاص 400 میلیون تومان برای تکمیل مصلای امام خمینی (ره) دهدشت خبر داد و ابراز داشت: کار ساخت مصلای دهدشت به خوبی پیش رفته و بقیه کم‌ و کاستی‌های این مصلا به زودی برطرف خواهد شد.

فرماندار کهگیلویه خواستار مساعدت مردم و خیرین در تأمین نیازهای مصلا از جمله مفروش کردن آن شد.

=========================

 گزارش و عکس از: طیبه‌سادات سعادتی ‌نیک

=========================

انتهای پیام/82016/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول