اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار قزوین خبر داد

ساماندهی یک هزار و 200 فضای پارکینگ در قزوین

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین از ساماندهی یک هزار و 200 فضای پارکینگ در 12 معبر با طرح کارت پارک در قزوین خبر داد.

ساماندهی یک هزار و 200 فضای پارکینگ در قزوین

سیدمهدی یدی همدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به وضعیت پارکینگ در شهر قزوین اظهار داشت: هشت هزار پارک در فضاهای مدیریت شده طرح کارت پارک و پنج هزار پارک در پارکینگ‌های عمومی این شهر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه یک هزار و 340 فضای پارک در 14 پارکینگ عمومی زیر مالکیت شهرداری قزوین است، ابراز داشت: یک هزار و 200 فضای پارکینگ در 12 معبر در طرح کارت پارک ساماندهی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به اینکه پنج هزار فضای پارک در هسته مرکزی شهر قزوین وجود دارد، یادآور شد: 800 فضای پارک از سوی سرمایه‌گذار در خیابان بوعلی در حال احداث است.

یدی‌همدانی خاطرنشان کرد: باید از بخش خصوصی برای احداث پارکینگ در شهر قزوین حمایت کرد تا سرمایه‌گذاران با صرفه اقتصادی در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه باید فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه عمومی را در بین شهروندان قزوینی ارتقا داد، بیان کرد: در این راستا طرحی مبنی بر ثبت یک روز به نام روز بدون خودرو در تقویم به شورای اسلامی داده شده که تاکنون این طرح در این شورا تصویب نشده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه برای موفقیت در فرهنگ‌سازی استفاده از وسایل نقلیه عمومی باید اقدامات مناسب‌تری انجام شود، ابراز داشت: برای اجرای بهتر این طرح باید مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه با یکدیگر هماهنگ شوند تا این طرح با بازخورد بهتری در بین شهروندان قزوینی اجرا شود.

وی نصب شش دستگاه دوربین در چهار تقاطع از ابتدای سال و نصب یک دوربین جدید تا پایان سال جاری با اعتبار 480 میلیون تومان، خرید 10 کیلومتر فیبر نوری جدید و داکت مخصوص با اعتبار 300 میلیون تومان، تهیه نقشه مکان‌دار (GIS) حوزه حمل و نقل با اعتبار 7 میلیون تومان و راه‌اندازی سایت اینترنتی و تهیه نقشه آنلاین ترافیک با مبلغ 7 میلیون تومان برای شهروندان قزوینی را از جمله برنامه‌ها و اقدامات معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قزوین برشمرد.

انتهای پیام/77009/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول