اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز خبر داد

تجهیز شهرداری برای مقابله با بحران در بافت تاریخی شیراز

شهردار شیراز گفت: منطقه تاریخی این شهر با بیش از 300 هکتار وسعت و کوچه پس‌کوچه‌های سنتی کار را برای امدادرسانی سخت می‌کند که البته تجهیزات به روز و مناسب برای ارائه خدمات را در این زمینه خریداری کرده‌ایم.

تجهیز شهرداری برای مقابله با بحران در بافت تاریخی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر حوزه ریاست شهردار این شهر، علیرضا پاک فطرت به مناسبت سالگرد زلزله بم با یادآوری اینکه هر روز در گوشه گوشه ایران پهناور زمین لرزه‌های ریز و درشت رخ می‌دهد، اظهار داشت: باید هر لحظه آماده مواجهه با بحران، به ویژه زلزله باشیم. 

وی با تأکید بر اینکه آموزش به دانش آموزان در مانورها بسیار ضروری است، افزود: آرزو می‌کنیم با فاجعه روبه‌رو نشویم اما زمانی دچار فاجعه می‌شویم این بزرگ‌ترها هستند که باید به کمک بیایند و بتوانند یک گروه را مدیریت کنند که این نشان می‌دهد باید آموزش‌ها فراتر از محیط مدارس و در شرایط گسترده‌تری از جامعه با همکاری تمام دستگاه‌ها، به‌ویژه رسانه‌ها صورت گیرد.

وی اضافه کرد: درست است که زلزله در کشور ما گوی سبقت را از دیگر موارد ربوده است اما نباید از وقوع سیل، برف، طوفان و ... بر اساس اقلیم‌های مختلف ایران غافل شد.

پاک فطرت به آمادگی شهرداری شیراز برای مواجهه با شرایط سخت به دلیل برخورداری از امکانات مختلف و مناسب اشاره و ابراز داشت: با تقسیم شهر شیراز به چهار مرکز منطقه‌ای با انتخاب و انتصاب مدیر، قائم مقام و عوامل اجراییِ توانمند سعی می‌کنیم با تعریف یک سناریوی واقع‌بینانه شرایطی ایجاد کنیم تا غافل‌گیر نشویم.

وی به بیش از 2هزار هکتار بافت فرسوده و قدیمی در این کلان‌شهر اشاره کرد و ادامه داد: این بافت‌های فرسوده با املاک قدیمی در بحران‌ها کار را برای خدمات‌رسانی سخت می‌کند که سازمان‌های آتش‌نشانی، خدمات موتوری و مناطق 9گانه شهرداری باید برای مواجهه با شرایط سخت آموزش ببینند که البته کارکنان آموزش دیده شهرداری تجربه‌های مناسبی برای مواجهه با بحران دارند.

این مسئول در ادامه به منطقه تاریخی فرهنگی شیراز اشاره کرد و گفت: این منطقه با بیش از 300 هکتار وسعت و کوچه پس‌کوچه‌های سنتی کار را برای امدادرسانی سخت می‌کند که البته تجهیزات به روز و مناسب برای ارائه خدمات را در این زمینه خریداری کرده‌ایم و با حمایت شورای شهر شیراز برای خرید تجهیزات رقم مناسبی در بودجه‌های هر سال دیده می‌شود.

شهردار شیراز به تنوع نیازهای تحقق کاهش خطر‌پذیری بحران در شهر شیراز اشاره و تصریح کرد: در این زمینه از تولید مصالح استاندارد تا کیفیت ساخت و ساز و اجرا در مقاوم‌سازی نقش دارد تا تدوین طرح جامع مدیریت بحران که همگی باید در این زمینه هماهنگ باشند که البته هستند.

پاک فطرت با تأکید بر اینکه ساعات ابتدایی وقوع زلزله زمان بسیار بااهمیتی در مدیریت بحران است، افزود: ساختار مدیریت بحران باید تقویت و وظایف مدیر بحران منطقه شفاف شود، همچنین مدیریت بحران باید از برنامه‌های منسجم و توان کافی برای روز مقابله برخوردار باشد.

وی گفت: اقدامات انجام شده در مدیریت پیشگیری و بحران مناسب بوده اما با این حال باید اقدامات بسیاری تا رسیدن به شرایط مطلوب انجام و ضعف و کاستی‌ها به تدریج برطرف شود.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: استان فارس در بحران‌های مختلف به ویژه در زلزله بم و زلزله اخیر در شهرستان برازجانِ استان بوشهر نشان داد تا چه اندازه توانمند است.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول