اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

مردم در برف‌روبی یاریگر شهرداری باشند

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: بهتر است مردم در برف‌روبی و رفت و روب شهری یاریگر کارگران پرتلاش شهرداری باشند و منتظر اقدام خارق‌العاده در زمان بارش برف سنگین نباشند.

مردم در برف‌روبی یاریگر شهرداری باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری عصر امروز در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: شهرداری در حد وسع و توان خود در بارش‌های اخیر به برف‌روبی به موقع اقدام کرده و با وجود سنگینی بارش برف در کمترین زمان بازگشایی خیابان‌ها و معابر انجام شد که در دنیا نیز شاهد آن هستیم بسیاری از کشورها که با چنین حوادثی روبه‌رو می‌شوند چندین روز طول می‌کشد تا بتوانند وضعیت را به حال عادی برگردانند که با وجود کمبود امکانات و تجهیزات شهرداری در یک حرکت فوق‌العاده شبانه‌روز تلاش کرده و در زدودن آثار برف اقدامات اساسی را انجام داده است.

وی، مردم را به مشارکت در این کار و حداقل تمیز کردن جلوی منازل و واحدهای مسکونی خود فرا خواند و تصریح کرد: برخلاف سال‌های گذشته مردم در بارش برف سنگین اخیر فقط منتظر حضور مأموران شهرداری بودند تا برف‌روبی انجام شود در حالی که در گذشته مردم خود در امر برف‌روبی مشارکت کرده و در این زمینه دست شهرداری را می‌گرفتند.

سرداری، ضرورت تقویت روحیه تعاون، کار و تلاش را یادآور شد و خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود مجموعه شهرداری همچنان در حال آماده باش باشند تا در صورت بارش برف سنگین دیگر غافلگیری اتفاق نیفتد.

نباید هزینه گزاف برف‌روبی بر دوش شهرداری بیفتد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دیگر عضو شورای شهر اردبیل در این جلسه اضافه کرد:‌ با وجود بارش سنگین برف و دمای هوا تا زیر 25 درجه مأموران شهرداری با جدیت تمام به برف‌روبی پرداختند و در این زمینه به رفت و آمد راحت مردم کمک کردند.

سالار شاکر، هزینه گزاف سه تا چهار میلیارد تومانی برف‌روبی را یادآور شد و ادامه داد: نباید همه این هزینه‌ها بر گردن شهرداری بیفتد بلکه سایر نهادها نیز در این زمینه باید اقدامی جدی را انجام دهند.

عضو دیگر شورای شهر اردبیل اذعان داشت: ما هم قبول می‌کنیم که اردبیل منطقه سردسیر و دارای بارش‌های برف سنگین است اما انتظار این است که کمیته خاص شکل بگیرد تا در روزهای بحرانی و بارش برف بتوانند به سرعت و با اولویت تقسیم‌بندی کار را انجام دهند تا بازگشایی شبکه معابر به سرعت اتفاق بیفتد.

لیلا تقوی با ابراز نارضایتی شهروندان از عملکرد شهرداری در برخی از مناطق به ویژه محلات و کوچه‌ها که به مسدودیت چندین روزه منجر شد، افزود: مأموران شهرداری حداقل شاخ و برگ درختان را نیز تمیز نکردند تا شاهد شکسته شدن این شاخ و برگ‌ها نباشیم که در این زمینه گله‌مندی مردم نیز به حق است.

محمد اصلانیان، دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز با قدردانی از تلاش بی‌وقفه مأموران شهرداری در جمع‌آوری و رفت و روب برف سنگین شهر اردبیل در دو هفته گذشته تصریح کرد: برف سنگینی بر زمین نشست که پاکسازی آن کار یکی دو روزه نبود که مجموعه خدوم شهرداری با جدیت تمام در این حوزه ورود پیدا کرد.

علی هدایتی، دیگر عضو شورای شهر کیفیت کار برف‌روبی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق برف‌روبی بسیار مناسب و مطلوب بوده اما در مناطقی همچون منطقه سه شهرداری اردبیل به دلیل وسعت فضا این برف‌روبی با تأخیر و تعلل انجام شده است.

سخنگوی شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه اضافه کرد: ‌این نهایت بی‌انصافی است که مأموران شهرداری را به کم کاری متهم کنیم چرا که بنده از اولین ساعات بارش برف شاهد بودم که چگونه مأموران با نمک‌پاشی و برف‌روبی سعی می‌کردند معابر شهر را پاکسازی کنند.

محمد فیضی بیان کرد: شایسته بود که در روز بارش برف دانشگاه‌ها و مراکز دولتی تعطیل می‌شدند، چراکه تردد مردم در این روز سبب سفت و سخت شدن برف بر روی زمین شده و نارضایتی‌هایی را به همراه داشته است.

انتهای پیام/62001/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول