اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

پارکینگ‌های عمومی التهابات ترافیکی را از بین می‌برد

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: در دنیا با منسوخ شدن پارکینگ‌های نسل گذشته سعی می‌کنند پارکینگ‌های عمومی را در کوچه‌ها و مناطق مختلف شهری راه‌اندازی کنند تا عموم هموطنان از این پارکینگ‌ها استفاده کنند.

پارکینگ‌های عمومی التهابات ترافیکی را از بین می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری در شورای شهر اردبیل اظهار داشت: در کنار دور‌اندیشی و برنامه‌ریزی متولیان ما همه ساله با تشدید عوامل موثر در ترافیک روبرو هستیم به طوری که همه ساله بر تعداد خودروها و سرنشینان آنها افزوده می‌شود که گستردگی فعالیت‌ها در هسته مرکزی شهر گاه زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا نتوان به شکل مطلوب ارائه خدمات کرد.

وی تصریح کرد: ما در اصول شهرسازی برخی از سبک و سیاق‌های منطقی و عقلانی را بکارگیری نکردیم و نتوانستیم با مدیریت مطلوب از همان اول ریشه مشکلات را برطرف کنیم.

رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد: کشورهایی نظیر چین با جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر در سایه مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب و توسعه پارکینگ‌های جمعی در کاهش استفاده از خودروهای شخصی و گرایش به وسایط نقلیه عمومی توانسته‌اند در این زمینه موفق عمل کنند که ما نیز در این زمینه باید درست و منطقی فکر کرده و بیندیشیم.

سرداری افزود: در دنیا با منسوخ شدن پارکینگ‌های نسل گذشته سعی می‌کنند پارکینگ‌های عمومی را در کوچه‌ها و مناطق مختلف شهری راه‌اندازی کنند تا عموم هموطنان از این پارکینگ‌ها استفاده کنند.

فرهنگ ترافیک باید نهادینه شود

دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه بیان داشت: ما در برطرف شدن مشکلات ترافیکی باید به ورودی‌ها و عوامل موثر در ایجاد این ترافیک و راهکارهای فرهنگی در این زمینه بیندیشیم و بدانیم که با چندین برابر شدن تولید خودرو و ورود آن بدون فرهنگ‌سازی مناسب در رانندگی نمی‌توان این مشکل را برطرف کرد.

اسفندیار هوشیار اهمیت ظرفیت‌سازی و فرهنگ‌سازی در حوزه کاهش مشکلات ترافیکی را یادآور شد و ادامه داد: گاه نقص در هدایت و راهنمایی مسافران و گردشگران با تابلوها و علائم به تشدید سردرگمی در حوزه ترافیک منجر می‌شود که بهتر است در یک زمانبندی مشخص و معین آنها را رفع کنیم.

راه‌اندازی مرکز پژوهش و تحقیق شورا ضروری است

دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز ضرورت راه‌اندازی اتاق فکر و مرکز پژوهش و تحقیق در شورای شهر را یادآور شد و تصریح کرد: گروه مشاوران در این زمینه باید نظرات و دیدگاه‌های جدید را ارائه کنند تا با بارش فکر و نظرات و پیشنهادات بتوانیم موانع احتمالی و پیش‌رو در حوزه ترافیکی را برطرف کنیم.

علی هدایتی با استقبال از طرح جامع حمل و نقل و ترافیک اردبیل گفت: این طرح، طرحی جامع و با دیدگاه‌های کارشناسی خواهد بود که قطعاً در رفع مشکلات موثر و مفید به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول