اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست کمیته فنی سل آبیک تأکید شد

لزوم افزایش بیماریابی و نمونه‌برداری از موارد مشکوک سل در آبیک

در نشست کمیته فنی سل شهرستان آبیک بر لزوم افزایش بیماریابی و نمونه‌برداری از موارد مشکوک سل تأکید شد.

لزوم افزایش بیماریابی و نمونه‌برداری از موارد مشکوک سل در آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، نشست کمیته فنی سل با هدف بررسی وضعیت بیماریابی و مراقبت بیماری سل در شهرستان آبیک در سالن اجتماعات مرکز بهداشت این شهرستان برگزار شد.

محمد بابایی مشاور فنی اجرایی و جانشین مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک ضمن بیان اهداف کمیته، با ارائه آمار وضعیت به‌روز سال‌های اخیر بیماری سل در شهرستان آبیک، با توجه به اُفت شناسایی بیماران مورد انتظار بر اساس شاخص‌های استاندارد کشوری، بر لزوم افزایش بیماریابی و نمونه‌برداری از موارد مشکوک در شهرستان آبیک تأکید کرد.

در ادامه این نشست، اعضای کمیته در خصوص راهکارهای افزایش بیماریابی و مشکلات موجود در اجرای درست برنامه مراقبتی بیماری سل در شهرستان آبیک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اطلاع‌رسانی، برگزاری آزمون آنلاین دستورالعمل کشوری سل برای پزشکان، افزایش نظارت واحد درمان شبکه بر فعالیت‌های مطب‌های خصوصی در امر بیماریابی و تقدیر از پزشکانی که بیشترین همکاری را با مرکز بهداشت آبیک داشتند از مصوباتی بود که در این نشست به تصویب رسید.

بنابراین گزارش، برنامه‌ریزی و استفاده از پزشکان موجود در مراکز بهداشتی و درمانی روستایی و ستاد شبکه برای حضور در برخی از روزهای شلوغ پایگاه‌ها، ایجاد حساسیت در نیروهای بهداشت حرفه‌ای مستقر در شرکت‌ها و کارخانجات برای ارجاع افراد مشکوک و پیگیری بعد از آن تا بهبودی کامل یا رفع شک و همچنین ایجاد حساسیت در نیروهای بهداشت محیط هنگام بازدید از مشاغل خاص نظیر نانوایی و ارائه توصیه‌های بهداشتی به آنان، از دیگر مصوبه‌های این نشست بود.

همچنین در این نشست، بر نظارت اجرای کامل برنامه نظارت مستقیم بر روند درمان بیماری از سوی کارکنان بهداشتی در تمام مراکز بهداشتی و درمانی زیر پوشش، تشویق و ترغیب و تلاش برای افزایش حساسیت پزشکان به ویژه در بخش خصوصی و بیمارستان‌ها نسبت به اهمیت و وجود موارد بیماری و جلب مشارکت آنها در بیماریابی تأکید شد.

انتهای پیام/77006/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول