اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سال جاری تاکنون صورت گرفت

واکسیناسیون 30 هزار راس دام علیه بیماری بروسلوز و شاربن در بیرجند

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 30 هزار و 371 راس دام علیه بیماری‌های شاربن و بروسلوز توسط شبکه دامپزشکی بیرجند واکسینه شدند.

واکسیناسیون 30 هزار راس دام علیه بیماری بروسلوز و شاربن در بیرجند

عباس نیک‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: شبکه دامپزشکی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اقدام به واکسیناسیون دام‌ها می‌کند.

وی افزود: از آغاز سال جاری تاکنون 30 هزار و 371 راس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام توسط شبکه دامپزشکی بیرجند واکسینه شده‌اند.

واکسیناسیون 47 قلاده سگ علیه بیماری هاری

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند ادامه داد: همچنین در این مدت 47 قلاده سگ علیه بیماری هاری مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

نیک‌پور به بیماری بروسلوز و شاربن اشاره کرد و گفت: این دو بیماری که با نام‌های تب‌مالت و سیاه‌زخم نیز معروف است از مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که بروسلوز یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده و عامل این بیماری باکتری کوکوباسیل گرم منفی بروسلا است، یادآور شد: از آغاز سال جاری تاکنون 15 هزار و 271 راس دام علیه بیماری تب‌مالت در بیرجند واکسینه شده‌اند.

واکسینه شدن 15 هزار راس دام علیه بیماری شاربن در بیرجند

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند به بیماری شاربن اشاره و اضافه کرد: عامل بیماری شاربن باکتری گرم مثبت میله‌ای شکل به نام باسیلوس آنتراسیس بوده و بیشتر در پستانداران مانند گاو، گوسفند، بز، شتر، بز‌کوهی و سایر علفخواران دیده می‌شود.

نیک‌پور متذکر شد: از آغاز سال جاری تاکنون 15 هزار و 100 راس دام سبک و سنگین علیه شاربن توسط شبکه دامپزشکی بیرجند واکسینه شده‌اند.

وی با بیان این‌که هاری نیز یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک و بیماری ویروسی فوق‌العاده کشنده محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این بیماری سبب عفونت مرکز دستگاه عصبی شده و از طریق گازگرفتن توسط حیوانات هار بیماری به انسان انتقال می‌یابد.

انتهای پیام/22481/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول