اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا وسیمای مرکز قزوین:

رسانه تعالی بخش‌ترین ابزار در گسترش فرهنگ وقف است

مدیرکل صدا وسیمای مرکز قزوین گفت: رسانه تعالی بخش‌ترین ابزار در گسترش فرهنگ وقف است و با تعامل بیشتر اداره کل اوقاف با رسانه‌ها گام‌های ارزشمندی در راستای اشاعه فرهنگ وقف برداشته می‌شود.

رسانه تعالی بخش‌ترین ابزار در گسترش فرهنگ وقف است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ابوالحسن صادقی جهانی ظهر امروز در نخستین همایش استانی وقف و رسانه که با عنوان «وقف، رسانه و حماسه اقتصادی» در سالن اجتماعات سینما بهمن برگزار شد، اظهار کرد: در تمام ادیان وقف یک مسئله مهم و یک سنت حسنه و خیر تلقی می‌شود.

وی افزود: این سنت حسنه که با آخرت انسان نیز پیوند خورده است، انسان را از لحاظ روحی و عاطفی تأمین می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین اضافه کرد: وقف یک رفتار معنوی است که انسان را غنی کرده و کارکردهای وسیعی در جامعه دارد.

صادقی جهانی ادامه داد: امروز کارآمدی وقف به منصه ظهور رسیده است و این امر موجب شده در جامعه اعتماد آفرینی خوبی نسبت به وقف صورت گیرد.

وی با بیان اینکه با ظهور عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه در جامعه، مردم اعتماد بیشتری به این نهاد می‌کنند، عنوان کرد: زیرا احساس می‌کنند که با وقف می‌توانند مشکلی از مشکلات مردم جامعه را برطرف کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین تصریح کرد: وقف به معنای اصیل و دقیق خود متعلق به اسلام و شیعه است اما همین امر پسندیده در دیگر نقاط جهان که حتی گرایش دینی نیز ندارند، رواج دارد.

صادقی جهانی بیان کرد: امروز هنر جامعه ایرانی اسلامی باید همگانی و فراگیر کردن وقف در بین آحاد مردم جامعه باشد و وقف را به عنوان یک رفتار نهادینه شده در جامعه گسترش دهیم.

این مسئول اظهار کرد: یکی از راهکارهای اجتماعی شدن در عصر حاضر استفاده از ابزاری به نام رسانه است و اصحاب رسانه که اهالی فرهنگ هستند در همگانی کردن فرهنگ وقف می‌توانند بسیار دقیق عمل کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: رسانه‌ها باید با تولید محتوا و پیام در حوزه وقف در راستای گسترش فرهنگ وقف گام‌های مؤثری بردارند.

صادقی جهانی عنوان کرد: رسانه‌ها می‌توانند از طرق مختلف از جمله تهیه متن و ضبط تصاویر با موضوع وقف، آحاد مردم جامعه را با فرهنگ وقف درگیر کنند.

اقتصاد مقاومتی یک رکن اساسی در مقابله با دشمنان است

وی با اشاره به اینکه برای ماندگاری یک کشور چند رکن اصلی باید مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: نخستین رکن ماندگاری یک کشور علم است زیرا همواره هر کشوری که بنیه علمی قوی داشته باشد، سربلند بوده و در برابر مسائل مختلف مستحکم است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین خاطرنشان کرد: دومین رکن در ماندگاری هر کشوری وضعیت دفاعی آن کشور است.

صادقی جهانی اضافه کرد: هر کشوری در برابر کشورهایی که نسبت به آن طمع کرده و از بدخواهان آن به شمار می‌روند، فقط با دارا بودن ابزار دفاعی خوب می‌تواند ایستادگی کند.

وی گفت: داشتن اقتصاد قوی نیز یکی دیگر از رکن‌های اصلی ماندگاری هر کشوری به شمار می‌رود و نگاه دین مبین اسلام به مسئله اقتصاد ریاضتی نیست.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین یادآور شد: در سال‌های اخیر نیز شرایطی در کشور به وجود آمده که رهبر معظم انقلاب موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده و روی آن تأکید دارند.

صادقی جهانی یادآور شد: توسعه عمرانی که در اداره کل اوقاف و امور خیریه ایجاد شده و شرایطی برای درآمدزایی فراهم کرده است نیز با نگاه مقاومت اقتصادی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: برنامه‌های بلند مدت قطع یقین آثار بلندمدتی دارد بنابراین باید توجه داشت که اقتصاد مقاومتی یک رکن اساسی در مقابله با دشمنان نظام است که اداره کل اوقاف و امور خیریه در این زمینه اقدامات ارزشمندی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/77010/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول