اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

وقف ضامن اجرای برنامه‌های بلندمدت اقتصادی جامعه اسلامی است

امام جمعه قروه گفت: دین اسلام در بردارنده تمامی ابعاد زندگی بشر است که یکی از نمونه‌های آن این است که برنامه‌های بلندمدت اقتصادی جامعه اسلامی با فرهنگ وقف اجرایی می‌شود.

وقف ضامن اجرای برنامه‌های بلندمدت اقتصادی جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا در همایش وقف و مبلیغن که ظهر امروز در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: اسلام بسترهای لازم برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف را فراهم کرده است.

وی با اشاره به رسالت بزرگ ابلاغ‌گران رسالات الهی در جامعه، تصریح کرد: امر تبلیغ و اشاعه فرهنگ دینی باید به دور از پند و موعظه باشد تا تاثیر لازم را بر جای بگذارد.

امام جمعه قروه با تاکید بر لزوم بر داشتن گام‌های ویژه در راستای تبلیغ وقف در جامعه، افزود: مدیریت علمی و نظریه‌پردازی صاحبان فکر و اندیشه به ویژه روحانیت باید در این راستا تقویت شود.

وی دلیل اشاعه فرهنگ غرب را انجام کارهای گسترده تئوری و نظری در این راستا ولو در مسیر باطل، برشمرد و افزود: به عنوان یک حکومت اسلامی ما موظف به انجام کارهای گسترده‌تری برای مقابله هستیم.

احیا با اشاره به اینکه اسلام مکتبی جامع و کامل است تصریح کرد: در زمینه اقتصادی در مکتب والای اسلام برنامه‌های کوتاه‌مدت اقتصادی در قالب خمس و زکات و برنامه‌های بلند مدت نیز در قابل وقف تبیین شده است.

وی افزود: مهم‌ترین مراکز دینی اهل تشیع و اهل تسنن در کشور، با بهره‌گیری از عایدات موقوفات است که توانسته است به تبلیغ و انتشار اسلام در سرتاسر دنیا بپردازد.

به گفته امام جمعه قروه، حفظ بارگاه ملکوتی ائمه اطهار(ع) به عنوان قدیمی‌ترین مراکز دینی و حوزه‌های علمیه نیز در پرتو موقوفات انجام شده است.

وی بخشی از ترویج فرهنگ حسینی را وابسته به نیازهای مالی دانست و افزود: رویکرد عاشورایی برخی موقوفات نیز در راستای حراست از اصل اساسی قیام امام حسین (ع) و اشاعه و ترویج آن بوده است.

احیا با بیان اینکه آشنایی صرف افراد با آثار و ثمرات وقف برای تحقق شعار همه واقف باشیم، کافی ندانست افزود: ترویج عملی وقف یعنی ایجاد یک موقوفه جدید با هدایت عملی افراد و اگر در این زمینه مبلغی موفق باشد در اجر و پاداش ابدی آن وقف سهیم خواهد بود.

امام جمعه قروه با تاکید بر گسترش تنوع موقوفات در ابعاد گوناگون، افزود: امروز با بحث تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی این موقوفات هستند که اداره حوزه‌ها و مراکز دینی را به خوبی انجام می‌دهند.

احیا با بیان اینکه یکی از بزرگترین کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی با 253 نفر عضو، کمیسیون وقف است، اظهار داشت: امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که وزارت اوقاف در کشور تاسیس شود.

وی افزود: اگر فعالیت‌های این نهاد در قابل وزارتخانه ساماندهی شود، مجموعه‌ای قوی‌تر از حال راه‌اندازی خواهد شد که موجب برداشتن گام‌های بزرگ در عرصه دینی خواهد شد.

امام جمعه قروه در پایان عملکرد نظام جمهوری اسلامی در ساماندهی اوقاف را موفقیت‌آمیز دانست و گفت: یکی از الزامات حال حاضر عرصه وقف، تغییر نگرش مردم در امر وقف نمودن است که وظیفه اصلی مبلغین نیز باید در همین راستا باشد.

انتهای پیام/79009/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول