اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دامغان در مجلس:

رسانه‏ها برنامه ویژه معرفی فرهنگ وقف و واقفان داشته باشند

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‏ها باید برنامه ویژه معرفی فرهنگ وقف و واقفان داشته باشند تا مردم به انجام این سنت حسنه تشویق شوند.

رسانه‏ها برنامه ویژه معرفی فرهنگ وقف و واقفان داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، عبدالرحمان رستمیان عصر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مردم به صورت کامل به موضوع وقف در جامعه اشراف ندارند.

وی تصریح کرد: ایران به عنوان یک کشور مسلمان و با پشتوانه مذهبی خوبی که در خصوص وقف دارد و تأکیداتی که اسلام بر این امر مهم داشته،‎ باید خیلی بیشتر از این‎ها در این حوزه ورود پیدا می‏‏کرد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر آموزه‎های دینی‎مان در این‏باره را انجام می‎دادیم، می‎توانستیم امروز موفق شویم؛ پشتوانه معنوی ما می‎تواند کمک شایانی به این امر کند.

رستمیان بیان کرد: بر ما لازم است امروز از تمام کسانی که در این حوزه به فعالیت پرداخته‎اند، قدردانی کنیم؛ موقوفه‎ها و واقفانی را می‎شناسیم که در شناساندن فرهنگ وقف در جامعه کمک‎های بزرگی کرده‎اند.

وی ادامه داد: رسانه‎ها و مطبوعات در اثربخشی وقف جایگاه مهمی دارند؛ رسانه‏ها دانشگاه فرهنگی کشور به حساب می‎آیند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر یک سالن سخنرانی داشته باشیم، در نهایت 300 نفر در آن حضور پیدا می‎کنند یا خوش‎بینانه‎تر باید بگوییم، بزرگ‎ترین سالن‎های کنفرانس ما سه هزار نفر گنجایش دارند، در حالی که رسانه‏ها هر کدام به نوبه خود میلیون‎ها بیننده دارند که می‎توانند روی آنها تأثیر بگذارند.

رستمیان اضافه کرد: اگر رسانه‎ها بتوانند در این زمینه خوب عمل کنند، یکی از بنیان‎های بزرگ و تأثیرگذار در جامعه شکل می‏گیرد.

وی بیان کرد: علاوه بر اطلاع‎رسانی، مطبوعات و رسانه‏ها در اعلام نتایج علمی، فرهنگی و اجتماعی که از سوی وقف به وجود می‎آید، باعث می‎شوند نگاه به این مقوله جدی‎تر شود.

نخستین همایش «وقف و رسانه» در استان سمنان با حضور اصحاب رسانه سمنان و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، روز پنج‏شنبه این هفته برگزار می‏شود.

نخستین همایش «وقف و رسانه» در استان سمنان، روز پنج‏شنبه، پنجم دی ماه از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح در سالن همایش‏های بانک کشاورزی- مدیریت شعب استان سمنان برگزار می‏شود.

بخش‏های مختلف نخستین همایش «وقف و رسانه» در استان سمنان نیز امروز اعلام شد و در حوزه رسانه‏های مکتوب و مجازی، بخش‏های خبر، مصاحبه، گزارش و بخش ویژه شامل مطالب مورد نظر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در حوزه پیوند وقف و رسانه از منظر عکاسان خبری مد نظر است.

در حوزه سمعی و بصری نیز برترین‏های گزارش و مستند تصویری تولید فعالان صدا و سیمای مرکز سمنان مورد ارزیابی قرار گرفته است که در همایش از برترین‏های آنها تقدیر می‏شود.

انتهای پیام/2249/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول