اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف گلستان:

وقف سنت دینی ما مسلمانان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: وقف از احکامی است که اسلام آن را امضا کرده و سنت دینی ما مسلمانان است.

وقف سنت دینی ما مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سید محمدجواد رئوف‎سیدنژاد عصر امروز در جمع مدیران دستگاه های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: وقف سنت دینی ما مسلمانان است.

وی ادامه داد: وقف از احکامی است که اسلام آن را امضا کرده است و به تعبیری وقف از احکام امضایی اسلام است و جزء احکام تاسیسی نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خاطرنشان کرد: در ادیان قبل از اسلام نیز وقف بوده اما به این شدت که در اسلام تبلیغ و ترویج شد نبوده است.

رئوف‎سیدنژاد افزود: ملاک در عمل وقف این نیست که در آن کار دینی صورت گرفته بلکه بسیاری از وقف‎ها حتی از زمان پیامبر اکرم(ص) همانند چاه‎های آب بوده که فایده عام‎‎المنفعه داشته است.

بالاترین درخشش وقف در دوران صفویه بوده است

وی افزود: بالاترین درخشش وقف در دوران صفویه بوده و به طور قطع در زمان صفویه به دلیل اینکه علما وارد دربار شدند باعث شد تا نگاه ویژه‎ای به وقف شود.

رئوف‎سیدنژاد متذکر شد: در دوران قاجار نیز موقوفاتی بوده اما به شدت دوران صفویه شکل نگرفت  اما در دوران حکومت منحوس پهلوی به شدت با موضوع وقف مبارزه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تصریح کرد: خیانتی که حکومت پهلوی به وقف انجام داد هیچ حکومتی نداشت و بزرگترین خیانت آنها صدور اجازه فروش آب و زمین‎های موقوفات بود.

رئوف‎سیدنژاد اضافه کرد: اهمیت و ارزش موقوفات آنقدر زیاد بود که پس از پیروزی انقلاب و در 70 روز ابتدایی امام خمینی(ره) این دستور را لغو کردند.

وی دی پایان تاکید کرد: امروز سازمان اوقاف و امور خیریه سربلند است که توانسته نسبت به احیای موقوفات و ترویج فرهنگ وقف تلاش کند و موفق باشد تا اندازه‎ای که مقام معظم رهبری از این سازمان اعلام رضایت کردند و اوقاف را نهادی موفق و وقف را نیز موضوعی مهم و ارزشمند دانسته‎اند.

انتهای پیام/83004/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول