اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان:

دغدغه بسیج هنرمندان ارائه مفاهیم ارزشی به جامعه است

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: دغدغه سازمان بسیج هنرمندان، ارائه مفاهیم ارزشی و دفاع مقدس به بهترین شکل به جامعه است.

دغدغه بسیج هنرمندان ارائه مفاهیم ارزشی به جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید جواد هاشمی امشب در کارگاه داستان‌نویسی سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با تقدیر از حضور بایرامی به عنوان نویسنده دفاع مقدس در زنجان اظهار کرد: سازمان بسیج هنرمندان به منظور شناسایی ظرفیت‌ها و نقاط ضعف خود اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف کرده است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه داستان‌نویسی از سوی این سازمان در زنجان خاطرنشان کرد: دغدغه سازمان بسیج هنرمندان تربیت نیروهای کارآمد در حوزه داستان‌نویسی است.

این مسئول با بیان اینکه این کارگاه در گام اول به صورت عمومی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی‌تر در برنامه‌های سازمان است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان بر ضرورت استفاده از هنر داستان‌نویسی برای نگارش مفاهیم اخلاقی،ارزشی و حماسه تاکید کرد و یادآور شد: سازمان بسیج هنرمندان تربیت نیروهایی برای نگارش آنچه به عنوان ارزش‌های نظام اسلامی و دین مبین اسلام مطرح است، را دنبال می‌کند.

هاشمی با اشاره به اینکه باید هنرمندان بتوانند از حس زیباشناسی خود برای خلق آثار ارزشی مورد نظر سازمان استفاده کنند، تصریح کرد: مفاهیمی همچون دفاع مقدس از ارزش‌های والایی برخوردار است که سازمان خود را موظف به پرداختن به چنین ارزش‌هایی می‌داند.

وی با بیان اینکه بسیاری از آثار هنرمندان بزرگ جهانی می‌شود، ابراز داشت: باید هنرمندان بسیجی نیز تلاش خود را برای جهانی کردن مفاهیم ارزشی به کار گیرند.

این مسئول با بیان اینکه زندگی ائمه معصومین (ع) می‌تواند به زبان ساده و با هنر داستان‌نویسی به شکل زیبا به جامعه عرضه شود، خاطرنشان کرد: باید با ایجاد چنین ظرفیت‌هایی به تولید آثار فاخر و ارزشمند در این زمینه اقدام کرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان چیره‌دستی در هنرهای مختلف را نتیجه علاقه هنرمندان به رشته‌های هنری دانست و ادامه داد: هنرمندان داستان‌نویسی نیز می‌توانند از هنر خود برای نگارش زندگی و راه و روش ائمه اطهار (ع) استفاده کنند.

هاشمی دغدغه سازمان بسیج هنرمندان را ارائه مفاهیم ارزشی و دفاع مقدس به بهترین شکل به جامعه عنوان کرد و گفت: دفاع مقدس دارای ارزش‌های بسیاری است که هنوز بسیاری از این ارزش‌ها به جامعه به ویژه نسل جوان گفته نشده است.

وی با بیان اینکه بسیج متولی ارتقای برنامه‌های فرهنگی نیست، یادآور شد: با وجود اینکه بسیج چنین مسئولیتی ندارد، اما این سازمان توانسته گام‌های مهمی در ارتقای فرهنگ و هنر جامعه بردارد به طوری که بیشترین شرکت‌کنندگان در جشنواره‌های مختلف استانی را اعضای بسیج تشکیل می‌دهد.

این مسئول بر ضرورت برگزاری چنین کارگاه‌هایی تاکید کرد و افزود: از نظرات کارشناسی اصحاب هنر استان به ویژه اساتید داستان‌نویسی برای ادامه این کارگاه‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/73003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول