اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست البرز خبر داد

جلوگیری از فعالیت کارگاه‌های تولید سنتی ذغال در البرز

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: با توجه به آثار مخرب زیست محیطی فعالیت کارگاه‌های تولید ذغال به شیوه‌های سنتی، از فعالیت این واحدها جلوگیری می‌شود.

جلوگیری از فعالیت کارگاه‌های تولید سنتی ذغال در البرز

حسن پسندیده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: فعالیت‌های واحدهای تولیدی بر اساس قانون باید به صورتی باشد که برای محیط زیست و سلامت مردم و شهروندان آسیبی به همراه نداشته باشد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل سازمان محیط زیست قوانین جامعی درباره فعالیت واحدهای صنفی به ویژه کارگاه‌های تولیدی در کشور تدوین و اجرایی کرده که بر اساس آن این واحدها بر حسب نوع و کارکردشان و همچنین آثار زیست محیطی که دارند، تقسیم‌بندی می‌شوند.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: بر اساس این قانون برخی از کارها و فعالیت‌ها به دلیل آثار مخربی که در محیط زیست دارند به طور کلی ممنوع است و همچنین برخی از فعالیت‌ها نیز باید در خارج از محیط شهری و مناطق مسکونی انجام شود.

پسندیده گفت: اداره محیط زیست استان البرز با انجام بازرسی‌ها و نظارت‌های مستمر بر اجرای این قانون تاکید ویژه داشته و خوشبختانه از سوی اکثر واحدهای صنفی همکاری لازم صورت می‌گیرد.

* جلوگیری از فعالیت یک کارگاه سنتی تولید ذغال در ساوجبلاغ

وی بیان داشت: از جمله فعالیت‌هایی که آثار منفی زیست محیطی دارد، تولید ذغال به شیوه‌های سنتی است و به همین دلیل اداره محیط زیست از فعالیت کارگاه‌هایی که به این شیوه اقدام به تولید ذغال می‌کنند، در سطح شهرها و شهرستان‌ها جلوگیری می‌کند.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: تولید ذغال به این شیوه موجب افزایش آلاینده‌های جوی شده و با توجه به اینکه در فصل سرما قرار داریم و در این زمان شرایط وارونگی جوی تشدید می‌شود، نظارت دقیق و مستمری بر واحدهای صنفی تولید ذغال خواهیم داشت.

پسندیده اعلام کرد: در همین رابطه طی روزهای اخیر یک کارگاه تولید ذغال به شیوه سنتی در شهرستان ساوجبلاغ از سوی ماموران ما شناسایی و پس از اعلام اخطارهای لازم و بی‌توجهی به این اخطارها اقدام به جلوگیری از تداوم فعالیت این واحد شد.

وی در پایان تاکید کرد: به طور قطع به دلیل اثرات منفی فعالیت این واحدها در محیط زیست به ویژه افزایش آلاینده‌های جوی از فعالیت‌ کارگاه‌های مشابه در شهرستان‌ها و شهرهای استان البرز جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول