اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بندرلنگه صورت گرفت

برگزاری کارگاه شناخت و مقابله با تفکرات افراطی‌های تکفیری

کارگاه شناخت و مقابله با تفکرات افراطی‌های تکفیری باحضور علما، فضلا، اندیشمندان و ائمه جمعه و جماعت بندرلنگه توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان و با همکاری سپاه ناحیه بندرلنگه برگزار شد.

برگزاری کارگاه شناخت و مقابله با تفکرات افراطی‌های تکفیری

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رکنی، امام جمعه بندرلنگه ظهر امروز در کارگاه شناخت و مقابله با تفکرات افراطی‌های تکفیری در جمع علما و ائمه جمعه و جماعت این شهرستان گفت: هر کس از شیعه و اهل سنت دم از اختلاف بزند و به مقدسات یکدیگر توهین کند، خلاف شرعی و غیر قانونی است.

وی در ادامه با بیان اینکه اندیشه‌های مردم مختلف است اما شیعه و اهل سنت مشترکات زیادی دارند، افزود: همه سلفی‌های تکفیری کسانی را که با فکر آنها هم عقیده نیستند، می‌کشند که شامل شیعه و سنی محب اهل بیت (ع) می‌شود.

امام جمعه بندرلنگه با تاکید بر اینکه اسلام دستور داده که تفرقه وجود نداشته باشد، گفت: وظیفه علما در این برهه، بسیار حساس و سنگین است، زیرا همین دور هم جمع شدن علمای شیعه و سنی یک نوع رحمت و وحدت است و این همایش‌ها و گردهمایی‌ها برای دور هم جمع شدن باید زیاد شود.

رکنی افزود: برخی شبکه‌های ماهواره‌ای در لباس روحانیون شیعه به اهل سنت توهین می‌کنند و بر عکس که اینها همه از یک جا سرچشمه می‌گیرند و همه برنامه‌ریزی شده و به دنبال اختلاف افکنی هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه امروز در سوریه می‌گذرد، ریختن خون مسلمان توسط مسلمان است و این از حربه‌هایی است که دشمنان اسلام با ترفندها و شکل‌های متفاوت از دشمنی خود با اسلام به کار گرفته‌اند.

یادآور می‌شود، کارگاه شناخت و مقابله با تفکرات افراطی‌های تکفیری با حضور علما، فضلا، اندیشمندان و ائمه جمعه و جماعت بندرلنگه به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان و با همکاری سپاه ناحیه بندرلنگه برگزار شد. 

انتهای پیام/88004/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول