اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ادامه ناکامی‌های والیبال و فوتبال شهرداری همدان رخ ‌می‌دهد

خواب خرگوشی شورای شهر و شهردار همدان در ورزش حرفه‌ای

ناکامی‌ تیم‌های والیبال و فوتبال در رده‌های مختلف، که با نام شهرداری همدان در سطح کشور حضور می‌یابند، تداوم دارد و هیچ کس از شورای شهر و حتی شهردار همدان پاسخگوی این اتفاقات تلخ ورزشی نیست.

خواب خرگوشی شورای شهر و شهردار همدان در ورزش حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ورزش در کلان‌شهرها در کشور ما به یکی از دغدغه‌های مسئولان ارشد شده و در این بین وظیفه و مسئولیت شورای شهر و شهرداران این شهرها بیشتر از بقیه است.

پرداختن به ورزش همگانی، فراگیر کردن ورزش در بین آحاد مردم و فراهم کردن شرایط و حتی وسایل ورزش یکی از وظایف شهرداری‌هاست که در این بین شهرداری همدان در سال‌های اخیر کارهای ابتدایی را انجام داده است.

ساخت چند زمین چمن مصنوعی فوتبال در پارک‌های سطح شهر همدان و همچنین نصب وسایل ورزش صبحگاهی در چند پارک منتخب، بهترین کارهای مجموعه ورزشی شهرداری همدان در چند سال اخیر بوده است.

ساخت یک سالن چندمنظوره در شهرک مدنی و همچنین واگذاری زمین برای ساخت سالن ورزشی در پارک بانوان از اقداماتی است که آقایان شورانشین دور سوم و شهرداری اسبق همدان انجام داده‌اند و اگر منصفانه به مجموع این اقدامات توجه کنیم تعداد آنان از انگشتان دو دست فراتر نمی‌رود.

باید از مسئولان به اصطلاح دلسوز ورزش شهری سئوال کرد در شهری که عنوان کلان‌شهری و پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین را یدک می‌کشد آیا این اقدامات برای بانوان، آقایان و بازنشستگانی که در این شهر زندگی می‌کنند کفایت می‌کند؟

برگزاری چند دوره مسابقات فوتبال محلات در چند زمین خاکی در سطح شهر که در آخرین دوره آن با حضور 100 تیم انجام شد، بزرگترین برگ افتخارات آقایان مسئول ورزش در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان است!

در این بخش که بارها و بارها مسئولان شورای شهر، شهردار وقت و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان از آن به عنوان یکی از کارهای پرزرق و برق نام می‌برند، تنها شرایط فعالیت حداکثر 3 هزار نفر را فراهم کردند که باید دید در مقایسه با جمعیت کلانشهر همدان چند درصد است؟

پرداختن به ورزش کارکنان، یکی دیگر از کارهای مجموعه شهرداری است که البته به صورت مقطعی بوده و شاید بیشتر تبدیل به مسابقات سمبلیک شده است.

 این مسابقات، در دهه مبارک فجر یا مناسبت‌های دیگر در بین اعضای شاغل در شهرداری‌ها و سازمان‌ها وابسته برگزار می‌شود و تمام...

این فعالیت‌ها تنها مقدمه‌ای بود تا به بحث اصلی در مورد ورزش حرفه‌ای و قهرمانی در سطح شهرداری همدان برسیم تا ببینیم آیا مسئولان ورزشی شهرداری، نتایج تیم‌های زیر پوشش که نام شهرداری همدان را یدک می‌کشند رصد می‌کنند؟ اصلاً این موضوع برای آنها مهم است یا خیر؟

شورای سوم شهر و شهردار وقت، در بعد ورزش قهرمانی و حرفه‌ای خاطره تلخی از خود به جا گذاشتند و با استدلال‌های بی‌منطق باعث شدند تا دو امتیاز باارزش در سطح لیگی والیبال و فوتبال شهرداری همدان به راحتی آب خوردن از بین رفته و روی سیاه انحلال را به خود ببینند.

ارائه اطلاعات غلط از سوی برخی دایه‌های مهربان‌تر از مادر، به اعضای شورای شهر منجر به انحلال تیم لیگ برتری والیبال و همچنین واگذاری تیم لیگ دسته دومی فوتبال شهرداری همدان به هیئت فوتبال شد.

بعد از چند سال از آن اتفاقات تلخی که در ورزش شهرداری همدان صورت گرفت، از سال گذشته به همت حسن محمدی مدیرعامل وقت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تیم فوتبال این باشگاه مجدد تشکیل شد و با قهرمانی در لیگ استانی به عنوان نماینده فوتبال استان در لیگ دسته سوم باشگاه‌های کشور معرفی شد.

در کنار ورزش فوتبال، که در رده حرفه‌ای مشغول به فعالیت بود، حضور در لیگ‌های برتر شمشیربازی بانوان، تیر و کمان بانوان و آقایان، هاکی بانوان و ووشو بانوان در کارنامه باشگاه شهرداری همدان بود که موفق شدند به مقام‌های ارزنده‌ای در سطح لیگ برتر دست یابند.

در سال 92 تمام همت مسئولان ورزش شهرداری بر این بود یک تیم قوی، راهی مسابقات فوتبال لیگ دسته سوم کشور شود که خوشبختانه با تلاش‌های همه‌جانبه، این تیم با صعود از مرحله نخست، ضمن بقا در لیگ دسته سوم برای صعود به لیگ دسته 2 در تلاش است.

در کنار این فعالیت‌ها، شرکت تیم‌های پایه باشگاه شهرداری در مسابقات کشوری باعث شده تا در بعد حرفه‌ای اقدامات خوبی را طی امسال شاهد باشیم.

امسال در یک اتفاق عجیب، تیم والیبال شهرداری بعد از سال‌‌ها دوری در لیگ دسته یک بدون انجام تمرینات مناسب و یارگیری خوب، راهی مسابقات شد تا فقط اسمی از ورزش همدان در میدان باشد و از هشت بازی دور رفت، هفت شکست و تنها یک پیروزی عاید شهرداری‌چی‌ها شود.

این روزها اوضاع و احوال ورزش حرفه‌ای شهرداری همدان خوب نیست و نه تنها به توفیقی دست نیافته که شاهد هزینه‌های بودجه‎های بی‌هدف در ورزش هستیم که قطعاً برنامه‌ریزی شده نیست.

تیم فوتبال لیگ دسته 3 شهرداری در مرحله دوم از سه مسابقه سه شکست به دست آورده و والیبال شهرداری همدان قعرنشین گروه خود در لیگ دسته یک است.

امسال نیز به یکباره از تیم‌های لیگ برتری شهرداری خبری نیست، رشته‌های شمشیربازی، ووشو و هاکی بانوان که نتایج خوبی در سال گذشته گرفته بودند منحل شده‌اند!.

 

انگار مسئولان باشگاه شهرداری، تیم‌داری در رشته فوتبال لیگ دسته سومی و والیبال لیگ یک که در حال حاضر وضع خوبی ندارند، را به لیگ برتر ترجیح می‌دهند.

با این بررسی یک سئوال مهم در ذهن ورزشی‌نویسان استان ایجاد شده که آیا شهرداری همدان قرار است در ورزش همگانی و محلات فعالیت داشته باشد یا ورزش قهرمانی و تیم‌داری حرفه‌ای؟

باید از آقایان مدعی شورانشین همدان و امیررضا یوسفیان که سابقه مدیریت زیادی در شهرداری دارد، پرسید که برای ورزش برنامه‌ای دارند؟ تکلیف بودجه‌هایی که بی‌هدف هزینه می‌شود چیست؟

این آقایان باید در عرصه فعالیت ورزشی به قول یک ضرب‌المثل، یا رومی رومی باشند یا زنگی زنگی!

خبرگزاری فارس، بر اساس رسالت حرفه‌ای خود در بخش ورزشی در چند ماه انتقاداتی به ورزش شهرداری همدان، اعضای شورای شهر، شهردار و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان داشته که متأسفانه نه تنها جواب قانع‌کننده‌ای دریافت نکرده بلکه با ادبیات مختلف به سرزنش خبرنگاران این خبرگزاری تأثیرگذار منتهی شده است.

امیدواریم، کسانی که در رأس مدیریت شهری پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین و ورزش هستند و توجه به جوانان را در شعارها و سخنرانی‌های خود قرار داده‌اند به زودی حرف‌ها را به عمل تبدیل کرده و باعث افتخار ورزش همدان شوند.

**********************

گزارش از فرشید گل‌محمدی

**********************

انتهای پیام/89020/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول