اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان:

180 مدرسه قرآنی ‌در کرمان دایر است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 180 مدرسه قرآنی ‌در سطح استان کرمان دایر است.

180 مدرسه قرآنی ‌در کرمان دایر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علیرضا مختارآبادی پیش از ظهر امروز در جمع کارمندان آموزش و پرورش کرمان با بیان اینکه 180 مدرسه قرآنی ‌در سطح استان کرمان دایر است، اظهار داشت: تربیت دانش‌آموزان صالح و شایسته از اهداف مهم تعلیم و تربیت است. 

وی با بیان مراحل سن انسان در آیات قرآن و تکمیل شخصیت وی گفت: یکی از اموری که لازم است در محیط جامعه و مدرسه احیا‌ شود‌، فرهنگ شکرگزاری است.

مختارآبادی به برنامه‌ها و مسابقات اجرا شده در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی پرداخت و خاطر ‌نشان کرد: سال جاری در مسابقه درس‌هایی از قرآن 120 هزار دانش‌آموز دوره اول و دوم متوسطه شرکت کردند.

وی افزود‌: در مسابقات قرآن و معارف اسلامی طی سال گذشته 111 هزار و 772‌ دانش‌آموز شرکت کردند که از این تعداد 16 هزار و 604 نفر مرحله دوم راه پیدا کردند و در مرحله استانی 3 هزار نفر انتخاب و با انجام رقابت 88 نفر از آنها به مرحله کشوری راه یافتند.

مختار‌آبادی عنوان کرد: در سال گذشته استان کرمان 11 رتبه برتر کشوری کسب کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از تربیت مربی مهدویت و اعزام مبلغان مهدویت به مدارس استان به منظور معرفی شخصیتی امام عصر (عج) خبر داد.

وی گفت: حدود 10 هزار ‌ساعت پاسخ به شبهات مهدوی طی این سال‌ها انجام شده‌ ‌که هم اکنون این روند در مدارس در حال انجام است.

مختارآبادی همچنین به طرح بصیرت حسینی و اعزام مبلغان این طرح به آموزشگاه‌ها و طرح انتظار فرهیختگان اشاره کرد و بیان داشت: 12 هزار‌ دانش‌آموز دوره اول و دوم متوسطه‌، 14 هزار‌ دانش‌آموز مقطع ابتدایی و 18‌ هزار نفر همکار فرهنگی در این طرح حضور دارند.

وی به اطلاعات آمار در بخش نماز و اقامه نماز جماعت در مدارس پرداخت و تصریح کرد: 701 ‌روحانی و 381 ‌طلبه خانم و یک هزار و 232 ‌همکار فرهنگی‌ این فریضه الهی را در مدارس انجام می‌دهند.

مختارآبادی به تعداد نماز‌خانه‌های بالای 40 متر در سطح مدارس استان کرمان اشاره کرد و افزود‌: هم اکنون یک هزار و 133 باب نمازخانه کامل در مدارس وجود دارد که در آنها نماز جماعت اقامه می‌شود.  

انتهای پیام/2446/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول