اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش همدان:

127 مدرسه قرآن در استان همدان فعال است

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: 127 مدرسه قرآن با هدف تربیت فرآنی در مدارس استان همدان فعالیت می‌کنند.

127 مدرسه قرآن در استان همدان فعال است

حسن مظاهری در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در همدان از افزایش مدارس قرآنی در سال تحصیلی جدید در استان همدان خبر داد و اظهار داشت: در بحث آموزش قرآن برنامه‌های مختلفی را آموزش و پرورش دنبال می‌کند که این آموزش‌ها در قالب ساعات رسمی و کلاسی، در سطوح و پایه‌های مختلف تحصیلی و در قالب کتاب و درس و مدرسه است.

وی افزود: آموزش قرآن در قالب‌های فوق برنامه و برنامه‌ای قرآن است که در مدارس سراسر استان و در مقاطع مختلف انجام می‌گیرد.

معاون پرورشی تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: مدارس فوق برنامه‌ای که همان دارالقرآن‌های سابق هستند هم‌اکنون به مدارس فوق برنامه‌ای قرآن تبدیل شدند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته آموزش قرآن در خارج از مدرسه انجام می‌شد اما در حال حاضر این آموزش‌ها در داخل مدرسه و به صورت تخصصی انجام می‌گیرد.

مظاهری یادآور شد: یک بخش از آموزش‌های قرآن هم در قالب مسابقات و برنامه‌های ویژه کار انجام می‌شود که در این راستا دانش‌آموزان را برای فراگیری قرآن تشویق می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با یکی از اهداف طرح تحول بنیادین اجرای کامل آموزش‌های قرآن در مدارس است، اضافه کرد: طرح جدیدی که به تازگی پیش روست طرح ملی حفظ قرآن است که پوشش حداکثری دانش‌آموزان را دنبال می‌کند.

معاون پرورشی تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: در دو سال اخیر مدارس خاص قرآنی یا مدارس قرآنی برنامه‌ای شکل گرفته که آموزش را در قالب کلاس و ساعات آموزشی به صورت تخصصی دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به تعداد مدارس قرآنی در استان همدان گفت: در استان همدان 25 مدرسه برنامه‌ای قرآنی و 104 مدرسه فوق برنامه‌ای قرآن در سال تحصیلی جدید به آموزش قرآن در سطوح مختلف به دانش‌آموزان می‌پردازند.

مظاهری در پایان سخنانش افزود: با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان با برنامه‌های مختلف به دنبال اشاعه آموزش‌های قرآن در سطح مدارس هستیم تا دانش‌آموزان با تربیت قرآن رشد و پرورش یابند.

انتهای پیام/89007/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول