اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و‌ پرورش خبر داد

راه‌اندازی 10 هزار مدرسه قرآنی در کشور

معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و‌ پرورش از راه‌اندازی 10 هزار مدرسه قرآنی در کشور خبر داد.

راه‌اندازی 10 هزار مدرسه قرآنی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدرضا مصیب‌زاده پیش از ظهر امروز در گرد‌همایی روسای ادارات، کارشناس مسئولان و کارشناسان قرآن، عترت و نماز ادارات کل آموزش‌ و‌ پرورش کشور اظهار داشت: این گردهمایی با حضور محمد بنیادی مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش ‌و ‌پرورش، حجت‌الاسلام سید جواد بهشتی کارشناس قرآنی و دینی، مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش آذربایجان غربی و تعدادی از مسئولان آموزش‌ و‌ پرورش استان آذربایجان غربی برگزار شد.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی 10 هزار مدرسه قرآنی، جذب 5 هزار مربی قرآن، سند جامع نماز و کتاب نسیم هدایت از مهم‌ترین برنامه‌ها در حوزه قرآن، عترت و نماز است که تاکنون صورت گرفته است.

معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و‌ پرورش خاطرنشان کرد: هم اکنون 10 میلیون حافظ در سراسر ایران مشغول فعالیت هستند.

این مسئول ادامه داد: بیش از 100 نفر از مدیران قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و‌ پرورش، کارشناسان قرآن، عترت و نماز استان‌ها و شهرستان‌ها حضور دارند که به بحث و تبادل نظر در پیرامون فعالیت‌های قرآنی آموزش‌ و ‌پرورش می‌پردازند.

مصیب‌زاده تصریح کرد: تبیین فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز آموزش ‌و ‌پرورش در سال تحصیلی 93 ـ 92، تشریح فعالیت‌های مدارس قرآن برنامه‌ای و فوق‌برنامه‌ای در سال تحصیلی جدید و اعلام برنامه‌های آموزش‌ و ‌پرورش در راستای اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم برای سومین سال متوالی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این گردهمایی دو روزه است.

وی به دیگر اهداف این گرد‌همایی اشاره کرد و گفت: وفاق و هم‌دلی بین همکاران و نحوه فعالیت و ارزیابی آنان از دیگر برنامه‌ها در این بخش است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بحث، بررسی و هم‌اندیشی در این زمینه به اجرای صحیح کمک می‌کند.

معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و‌ پرورش افزود: گردهمایی مدیران قرآن، عترت و نماز آموزش‌ و‌ پرورش در قالب تشکیل کارگروه‌های تخصصی قرآن، نماز و عترت برگزار می‌شود که در هر یک از این کارگروه‌ها فعالیت‌های تخصصی در حوزه قرآن، عترت و نماز برای سال تحصیلی جدید مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

مصیب‌زاده به کار‌گروه‌های موجود در این بخش اشاره کرد و متذکر شد: بعد از ظهر روز سه شنبه چهار کارگروه با عنوان کارگروه روسای ادارات یا کارشناس مسئولان، کارشناسان قرآن، عترت و نماز و کارگروه‌های مشترک در هر حوزه برگزار می‌شود.

این مسئول در پایان اذعان داشت: در این کارگروه‌ها می‌خواهیم نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی و در جهت بهبود نقاط ضعف و افزایش نقاط مثبت خود برآییم.

انتهای پیام/61009/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول