اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

وجود 114 مدرسه قرآنی در استان زنجان

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 114 مدرسه قرآنی در استان زنجان فعالیت دارند.

وجود 114 مدرسه قرآنی در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان امیر نظری امروز در همایش سفیران نور اظهار داشت: مدارس به عنوان مرکز تعلیم و تربیت در حساس‌ترین دوره سنی نقش بسزایی در تعلیم و تربیت کودکان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به این نقش مهم خاطرنشان کرد: به همین دلیل امام‌خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تاکیدات فراوانی برای این مسئولیت خطیر قائل بودند.

وی با بیان اینکه اهمیت آموزش و پرورش به قدری بود که با سایر دستگاه‌های اداری مقایسه‌ شده است، ادامه داد: این مقایسه نشان‌دهنده اهمیت این نهاد آموزشی است.

این مسئول با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان زنجان همه تلاش خود را برای توسعه و ترویج قرآن انجام می‌دهد، ادامه داد: آموزش و پرورش استان زنجان توانسته است کارنامه پر افتخاری از خود بر جای بگذارد هر چند نمی‌شود به این افتخارات اکتفا کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان مدارس فوق برنامه‌ی قرآنی در استان زنجان را 114 مدرسه اعلام و بیان کرد: این مدارس که در شیفت بعدازظهر به فعالیت می‌پردازند 20 هزار مخاطب دارد و دانش‌آموزان برای ارتقاء علوم قرآنی خود در این مدارس حضور می‌یابند.

نظری مدارس برنامه‌ای قرآنی را در استان زنجان 28 مدرسه دانست و یاد آور شد: در این مدارس 7 هزار و 500 نفر مخاطب حضور دارند که علاوه بر آموزش‌های عادی خود جلوه و رنگ و بوی قرآنی دارند.

وی میزان دانش‌آموزان حاضر در این طرح را 25 درصد اعلام و تصریح کرد: تاکنون 10 هزار نفر از دانش‌آموزان موفق به حفظ نیم جزء تا کل قرآن کریم شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از جذب 64 نخبه قرآنی در آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: این نخبگان در کنار مربیان پرورشی به گسترش این علوم اقدام کنند.

انتهای پیام/73002/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول