اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان

مدرسه قرآنی در بم افتتاح شد

یک باب مدرسه قرآنی با عنوان شهدای دانش‌آموز و با حضور مسئولان در بم افتتاح شد.

مدرسه قرآنی در بم افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، مدرسه قرآنی شهدای دانش‌آموز بعد از ظهر امروز با حضور مسئولان در بم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم در مراسم افتتاح مدرسه قرآنی شهدای دانش‌آموز شهرستان بم با تشریح اهداف و برنامه‌های مدارس قرآنی اظهار داشت: در مدارس قرآنی دانش‌آموزان مستعد و علاقمند علاوه بر برنامه رسمی و ساعات مقرر در جداول درسی دوره‌ها و رشته‌های مختلف تحصیلی حداکثر شش ساعت آموزشی در هر هفته معارف، شایستگی‌ها و مهارت‌های تکمیلی قرآنی را فرا می‌گیرند.

محمود مهدوی افزود: این کلاس‌ها حداقل دو ساعت در ابتدایی و سه ساعت در راهنمایی و متوسطه است که در پایان دوره به فارغ‌التحصیلان مدارس قرآنی گواهینامه قرآنی اعطا می‌شود.

وی والدین دانش‌آموزان را به تشویق فرزندان خود به فراگیری هر چه بیشتر قرآن کریم توصیه کرد و بیان داشت: دانش‌آموزان باید هرچه قدر که می‌توانند با قرآن انس بگیرند و در معانی آن تفکر کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم عنوان کرد: انیس شدن با قرآن و عمل به آموزه‌های آن انسان را از شر شیطان در امان نگه می‌دارد و به زندگی معنای تازه می‌بخشد.

مهدوی ابراز داشت: قرآن کتاب آسمانی ما مسلمانان، کتاب انسان‌سازی و تکامل است پس با تمسک به این کتاب خود را در برابر بلایا و معضلات عصر حاضر بیمه کرده و از دستورات سازنده آن در زندگی روزمره استفاده کنیم.

وی بیان داشت: مدرسه زمینه هدایت دانش‌آموزان به سوی حیات طیبه را فراهم می‌کند و مسیر زندگی شایسته را به آنها نشان می‌دهد، اما مدرسه به تنهایی قادر نیست همه شرایط را ایجاد کند و خانواده‌ها باید در کنار مدرسه نقش ویژه خود را ایفا کنند.

مهدوی تصریح کرد: برخی خانواده‌ها فکر می‌کنند اگر فرزند خود را به سوی مدرسه بفرستند، نقش آموزشی و تربیتی خود را انجام داده‌اند و نیاز به مشارکت جدی آنها نیست در حالی که در این زمینه‌ها نیاز به توجه و مشارکت جدی با مربیان و معلمان مدرسه وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم تصریح کرد: اگر خانواده‌ها در حین تحصیل فرزندان حضوری مستمر و تأثیرگذار نداشته باشند، امر تعلیم و تربیت به خوبی انجام نمی‌گیرد.

مهدوی همچنین نقش سند تحول بنیادین را بسیار کارساز و زیربنایی دانست و خواستار همراهی خانواده‌ها و دستگاه‌های اجرایی و همه دلسوزان در اجرای مناسب این سند شد.

به گزارش فارس، مدرسه قرآنی شهدای دانش‌آموز شهرستان بم در خیابان پاسداران راه‌اندازی شده و آماده ارائه خدمات به دانش‌آموزان شهرستان در مقاطع مختلف است.

انتهای پیام/2446/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول