اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان

نخستین مدرسه قرآنی در زنجان آغاز به کار کرد

نخستین مدرسه قرآنی با حضور مسئولان در زنجان آغاز به کار کرد.

نخستین مدرسه قرآنی در زنجان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید نخستین مدرسه قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی کشور با همکاری جامعه‌القرآن کریم و با حضور آیت‌الله خاتمی نماینده محترم ولی‌فقیه در استان زنجان، دکتر علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، نظری مدیرکل آموزش و پرورش استان، سعید ناصری مسئول ستاد اقامه نماز در استان و جمعی از مسئولین استان بعدازظهر امروز آغاز به کار کرد.

در این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید و تقدیر و تشکر از حمایت‌های معنوی امام جمعه محبوب زنجان ابراز داشت: بسیار مسرور هستم که نخستین مدرسه قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی کشور با حمایت و نگاه ویژه جامعه‌القرآن کریم و در معاونت سمای زنجان افتتاح شد.

علیرضا فیروزفر در ادامه به جامع شدن واحد دانشگاهی زنجان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان مسیر رشد و تعالی آموزشی را به خوبی می‌پیماید و امسال بزرگترین افتخار آن افتتاح این مدرسه قرآنی است.

در ادامه این مراسم امام جمعه زنجان با تبریک آغاز ماه مهربانی و ابراز خرسندی و تشکر از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر افتتاح نخستین مدرسه قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی مسیرهای علم‌آموزی در کشور برای همه مردم باز بوده و توجه ویژه‌ای به آموزش قرآن شده اما کافی نیست.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی با اشاره به اهمیت علم‌آموزی در اسلام گفت: اساس دین اسلام بر دانش و علم و آگاهی است.

وی با اشاره به اهمیت تربیت نیروی انسانی در کشور افزود: بزرگترین سرمایه یک کشور نیروی انسانی است که تربیت این نیروها از ابتدا باید به نحو صحیح و برنامه‌ریزی شده انجام شود.

وی گفت: محیط خانواده، آموزش و پرورش، خانواده و جامعه به عنوان سه رکن اساسی در تربیت افراد و فرزندان تاثیرگذار است که باید ریشه‌های تربیت درست و اسلامی در کانون گرم خانواده شکل بگیرد.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: فرزندان امروز این مرزو بوم آیندگان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه هستند که برای ساختن آینده موفق باید از هم‌اکنون در تربیت آنها تلاش کرد.

وی در ادامه به نقش پررنگ والدین در تربیت فرزندان اشاره کرد و افزود: والدین مهم‌ترین نقش را در تاسی‌پذیری فرزندان از مسائل اجتماعی دینی و فرهنگی دارند.

خاتمی گفت: مادران بزرگترین مسئولیت نهادینه کردن محبت در دل فرزندان را بر عهده دارند که با بازگو کردن نعمت‌های الهی به فرزندان می‌توانند محبت الهی را در دل‌های فرزندان قرار دهند.

وی تاکید کرد: فرزندان پاک‌ترین فطرت‌ها را در خود دارند و بر اساس فطرت توحیدی خلق شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه قرآن کتاب دینی و برنامه زندگی مسلمانان است و راه سعادت و خوشبختی و بدبختی را در چارچوب خود تعیین کرده است، افزود: زندگی موفق و سعادتمند در چارچوب قرآن و عمل به دستورات الهی فراهم می‌شود.

انتهای پیام/2308/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول