اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با بازگشایی مدارس

فعالیت 90 مدرسه تخصصی قرآن در اصفهان آغاز شد

مسئول قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هم‌زمان با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید فعالیت 90 مدرسه تخصصی قرآن در سطح استان اصفهان آغاز شده است.

فعالیت 90 مدرسه تخصصی قرآن در اصفهان آغاز شد

مهدی نم‌نبات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی در مدارس از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در سطح استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: تشویق دانش‌آموزان برای استفاده از دوره‌های آموزشی قرآن سبب جلوگیری از رشد و گسترش تهاجم‌های فرهنگی در میان جامعه دانش‌آموزی می‌شود.

وی راه‌اندازی مدارس تخصصی و فوق برنامه قرآنی را یکی از رویکرد‌های نظام آموزشی استان در راستای تشویق دانش‌آموزان به سوی مباحث قرآنی دانست و اضافه کرد: در حال حاضر دانش‌آموزان برای تحصیل در مدارس قرآنی استقبال بسیاری از خود نشان می‌دهند و برنامه‌ریزی‌های لازم نیز به منظور رشد و پرورش استعداد‌های قرآنی دانش‌آموزان انجام شده است.

مسئول قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به تعداد مدارس تخصصی فعال در سطح استان تصریح کرد: هم‌زمان با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید فعالیت 90 مدرسه تخصصی قرآن در سطح استان اصفهان آغاز شده است.

این مسئول با بیان اینکه البته در حال حاضر این مدارس برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی راه‌اندازی شده، ادامه داد: راه‌اندازی مدارس تخصصی قرآن برای سایر دانش‌آموزان نیز در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد.

نم‌نبات با اشاره به اینکه غذا‌سازی و مدیریت قرآنی دانش‌آموزان از برنامه‌های مدارس تخصصی قرآن محسوب می‌شود، تاکید کرد: همچنین مدارس تخصصی قرآن نسبت به برگزاری محافل ویژه قرآنی برای دانش‌آموزان اقدام می‌کنند.

وی به تألیف کتاب ویژه از سوی وزارتخانه آموزش و پرورش برای تدریس در مدارس تخصصی قرآن اشاره کرد و افزود: مدیریت و برنامه‌ریزی در راستای فعالیت مدارس تخصصی قرآنی به استان‌ها واگذار شده و اصفهان به عنوان یکی از استان‌های شاخص در راستای مدیریت فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور تلقی می‌شود.

مسئول قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه فعالیت مدارس فوق برنامه قرآنی نیز از آبان ماه در سطح استان آغاز می‌شود، گفت: این مدارس در نوبت بعد از ظهر فعالیت می‌کنند و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با استفاده از مباحث قرآنی از مهم‌ترین برنامه‌های این مدارس است.

این مسئول با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته 114 مدرسه فوق برنامه قرآنی در سطح استان راه‌اندازی شده بود، متذکر شد: در سال تحصیلی جدید نیز تعداد مدارس فوق برنامه فعال در سطح استان به تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام‌کننده برای استفاده از آموزش‌های قرآنی بستگی دارد.

نم‌نبات با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته 220 نیرو در مدارس تخصصی و فوق برنامه موجود در سطح استان فعال بوده‌اند، اذعان داشت: اما در سال تحصیلی جدید 289 نیروی قرآنی برای فعالیت در این مدارس به کار گرفته شده‌اند.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول