اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی:

فرهنگ کسب روزی حلال در جامعه نهادینه شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی بر ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کسب روزی حلال در جامعه تاکید کرد.

فرهنگ کسب روزی حلال در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در چهل و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی این استان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی مسائل مهم فرهنگی را رصد می‌کند، اظهار کرد: با تدوین سند ترویج کسب روزی حلال شاهد تحول فرهنگی در استان باشیم.

وی با بیان اینکه می‌بایست برای فرهنگ سرمایه گذاری کنیم، افزود: سیاست و اقتصاد باید بر محور فرهنگ شکل بگیرد چرا که بستر حرکت ما بستر فرهنگ دینی است.

حجت‌الاسلام یعقوبی پیوست فرهنگی را یکی از مقوله‌های مهم و تأثیر گذار در حوزه فرهنگ دانست و تصریح کرد: پیوست فرهنگی بر مبنای فقه تجاری بنا شده است.

وی به پرداختن مسائل نرم افزاری در کنار مسائل سخت افزاری در حوزه پیوست فرهنگی تاکید کرد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه عمل صالح وقتی شکل می‌گیرد که در مسئله روزی حلال باشد، کسب روزی حلال را مسئله‌ای بسیار مهم خواند و بر رعایت این مسائل در بازار تاکید کرد که توجه به این مهم منجر به چهره فرهنگ عمومی می‌شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اجرای برنامه‌ها و روند تحولات شورای فرهنگ عمومی استان خواستار تخصیص اعتبار ویژه از سوی استانداری برای این شورا شد.

استاندار خراسان شمالی هم در این نشست به پیچیدگی حوزه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: موضوعات فرهنگی موضوعات بسیار مهمی است که می‌بایست بیش از پیش به آن توجه شود.

سید علی‌اکبر پرویزی با اشاره به تنوع فرهنگی در استان اظهار کرد: در همین راستا بایستی برای ترویج فرهنگ عمومی تلاش کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سلمقان و راز در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: اساسی‌ترین مسئله حیات بشر مسئله فرهنگ است.

قاسم جعفری با بیان اینکه جوامعی رشد واقعی پیدا می‌کنند که فرهنگشان رشد و نمو داشته باشد، مسئله فرهنگ را بسیار مهم خواند و گفت: حوزه فرهنگ بسیار مظلوم و مهجور است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ تبلیغ رسالت الهی است، گفت: ریل گذاری در این بخش وظیفه اصلی مسئولان فرهنگی است.

جعفری همچنین با اشاره به تدوین سند ترویج فرهنگ کسب روزی حلال در استان افزود: مقدمه کسب روزی حلال کار است که می‌بایست در همین راستا تلاش شود تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی هم به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص فرهنگ اشاره کرد و گفت: فرهنگ اساس و پایه یک ملت است.

حسین ثابت‌قدم‌وحید با اشاره به اینکه یکی از مؤلفه های اساسی و فرهنگی و سبک زندگی اسلامی کسب روزی حلال است، ابراز امیدواری کرد: با تدوین سند جامع ترویج فرهنگ کسب روزی حلال در استان بتوانیم گامی اساسی در راستای ترویج این فرهنگ برداریم.

انتهای پیام/63002/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول